Media

MTV kasvatti eroa muihin kaupallisiin kanaviin tammikuussa

MTV kasvatti asemaansa johtavana kaupallisena televisiokanavana.
Kuva:
Unsplash
MTV kasvatti eroa muihin kaupallisiin kanaviin tammikuussa

Koronaviruspandemia pitää ihmiset yhä kotonaan, miksi television katselun lisääntyminen kuulunee myös tämän vuoden kuluttajatrendeihin. Näin kävi ainakin tammikuussa, sillä katsojaluvat kasvoivat vuoden takaisesta 7,5 prosentilla.

Eniten suomalaiset lisäsivät MTV-kanavien katselua. Suomen johtavan kaupallisen kanavan MTV3:n katsojamäärä kasvoi 12 prosentilla. MTV:n Sub-kanavan katsojamäärät kasvoivat jopa 20 prosentilla. Sub on kolmanneksi suosituin kaupallinen kanava.

Toiseksi suosituin kaupallinen kanava on Nelonen, jonka katsojamäärät laskivat 14 prosentilla.

MTV:n tammikuun katsotuin ohjelma oli 16. tammikuuta lähetetty Putous-lähetys, jonka tavoittavuus oli reilut 1,4 miljoonaa katsojaa. Nelosen katsotuin ohjelma oli 29. päivä lähetetty The Voice of Finland -jakso, jonka tavoittavuus oli 1,04 miljoonaa katsojaa.

Yle TV1 on Suomen katsotuin televisiokanava. Ylen kanavien vuorokauden katseluosuus kaikista katseluista oli tammikuussa 46,5 prosenttia. MTV:n osuus oli 22,5 prosenttia ja Nelonen Median 11,3 prosenttia.

Lähteet: Finnpanel.fi, MTV:n tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa