Toimistot

“Mottona on toimia vastavoimana älämölölle” – Kaksi toimistoa loi kampanjan, joka on vastaisku vihapuheelle

Kehupuhekampanja kannustaa ihmisiä kehumaan ja kannustamaan toisiaan.
Kuva:
Ground
“Mottona on toimia vastavoimana älämölölle” – Kaksi toimistoa loi kampanjan, joka on vastaisku vihapuheelle

Samaa yritystä olevat viestintätoimisto Ground ja mainostoimisto Briiffi ovat luoneet yhdessä #kehupuhe-kampanjan, joka on vastaisku yhteiskunnan negatiiviselle keskustelukulttuurille. Kampanjan tavoitteena on muuttaa koko keskustelukulttuuria.

Kampanjan taustalla on Groundin ja Liikennemedioiden yhteistyö, jonka seurauksena Groundilla oli mahdollisuus hyödyntää bussimainontaa Turussa ja pääkaupunkiseudulla. Ground halusi käyttää mahdollisuutensa hyvään tarkoitukseen ja luoda kampanjan, joka kannustaa ihmisiä kehumaan ja kannustamaan toisiaan kasvotusten tai sosiaalisessa mediassa tunnisteella #kehupuhe.

– Kehujen kierre lähtee aina yhdestä hyvästä teosta tai muutamasta kauniista sanasta. Siksi haluamme tavoittaa kehuillamme mahdollisimman monia ja laittaa hyvän kiertämään, kertoo Groundin ja Briiffin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi tiedotteessa.

Toimistoissa on huomattu, että tällaisille kampanjoille on tarvetta, sillä aiemmin lähinnä anonyymeillä palstoilla kukoistanut vihapuhe on alkanut näkyä vahvemmin sosiaalisessa mediassa ja muissa medioissakin.

– Groundin mottona on toimia vastavoimana älämölölle. Tässä maalittamisen ja nettikiusaamisen ajassa on ensiarvoisen tärkeää korostaa faktoja, rakentaa vuoropuhelua ja antaa myönteistä palautetta. Kampanjamme on pienimuotoinen vastaisku vihapuheelle, kertoo Groundin liiketoimintajohtaja Päivi Saarinen.

Kampanja on käynnissä helmikuun ajan. Kampanja näkyy Turun ja pääkaupunkiseudun liikennevälineiden lisäksi sosiaalisessa mediassa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa