Puumalan saaristoreittiä. Kuva: 100 syytä matkailla Suomessa
Mainonta

Matkailun vuoden markkinointikampanjan palkitsemiseen löytyi yli sata syytä

3.11.2025 8:40
Mikko Perttunen
Vuoden bisnespartnerina palkittiin Visit Finland.

Suomalaisen matkailualan vuosittaisessa Finnish Travel Galassa palkittiin viime perjantaina matkailualan parhaita.

Alan vuoden markkinointikampanjana palkittiin Suoma ry:n 100 syytä matkailla Suomessa.

MAINOS

100 syytä matkailla Suomessa on kotimaanmatkailun kampanja ja sivusto, joka kokoaa yhteen parhaat vinkit, kohteet ja tarinat Suomesta.

Kampanja sai alkunsa Suomi 100 -juhlavuonna, ja sen tavoitteena on innostaa suomalaisia tutustumaan kotimaahan uudella tavalla. Mukana on yli 120 kohdetta ja satoja nähtävyyksiä etelästä pohjoiseen – myös pienet paikalliset helmet, joita ei muuten osaisi etsiä.

Kampanja tukee vastuullista lähimatkailua sekä kotimaisia yrittäjiä ja muistuttaa, että lomalle ei aina tarvitse lähteä kauas.

Vuoden matkailuvaikuttajana palkittiin Jasmin Ngo, joka on yksi Suomen seuratuimmista matkailusisällöntuottajista.

Finnish Travel Galan vuoden 2025 kaikki voittajat

Vuoden matkatoimisto / matkanjärjestäjä: Aurinkomatkat Oy

Vuoden ryhmä-/kiertomatkanjärjestäjä: Olympia Kaukomatkatoimisto

Vuoden kuljetusyhtiö: Viking Line Abp

Vuoden majoitusliike: Villa Korkatti

Vuoden kotimainen vierailukohde / nähtävyys: Pulsan Asema Oy

Vuoden kansainvälinen matkailumaa: Japani

Vuoden vastuullinen toimija: Nolla-mökit 

Vuoden markkinointikampanja: 100 syytä matkailla Suomessa, SUOMA ry

Vuoden matkailuvaikuttaja: Jasmin Ngo – @jassesi

Vuoden matkailuammattilainen (ammattilaisten valitsema voittaja): Sanna Kärkkäinen

Vuoden bisnespartneri (ammattilaisten valitsema voittaja): Visit Finland

MAINOS