Marketing Finland
Ilmiöt

Marketing Finlandin uusi puheenjohtaja haluaa painottaa yrityksille markkinoinnin ja viestinnän roolia – “Suomessa vielä paljon tehtävää”

27.4.2021 15:55
Toni Rajamäki
Tommi Tervanen haluaa tehdä muutoksen suomalaiseen yrityskulttuuriin.

Markkinointia ja viestintää tekevien ja ostavien yritysten verkosto Marketing Finlandin uudeksi puheenjohtajaksi valittu Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen haluaa olla suuri vaikuttaja uudessa pestissään. Tervanen kertoo, että hän haluaa tehdä muutoksen suomalaiseen yrityskulttuuriin.

Puheenjohtajan mukaan suomalaisyritykset eivät ole vielä täysin ymmärtäneet markkinoinnin ja viestinnän roolia liiketoiminnassa.

– Markkinointi ja viestintä ovat jokaiselle yritykselle kriittisiä menestystekijöitä, mutta asian tiedostamisessa sekä alan osaamisessa on Suomessa vielä paljon tehtävää, Tervanen sanoo Marketing Finlandin tiedotteessa.

Puheenjohtaja painottaa, että Marketing Finlandin täytyy olla vahva toimija muutoksen tekemisessä.

– Marketing Finland auttaa jäseniään hyödyntämään markkinoinnin ja viestinnän eri keinoja valvomalla näiden etuja, kouluttamalla sekä luomalla vertaisverkostoja. Tämän lisäksi haluamme yhä vahvemmin edistää markkinointi- ja viestintäpositiivista yrityskulttuuria Suomessa.

Aikaisemmin vain mainonnan ostajia edustaneeseen Marketing Finlandiin liittyi vuoden alussa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Tämän myötä liiton sääntöjä muutettiin siten, että myös markkinoinnin ja viestinnän palvelutarjoajat eli viestintä-, mainos- ja mediatoimistot ovat voineet liittyä jäseniksi. Sääntömuutoksen jälkeen liiton alle on järjestäytynyt myös kotimaisia vaikuttajayhteisöjä, tuotantoyhtiöitä sekä markkinoinnin teknologiatoimijoita. Maaliskuun lopussa myös Markkinoinnin edistämiskeskus MAKESin toiminta liitettiin osaksi Marketing Finlandia. Liittoon kuuluu tänä päivänä noin 400 yritysjäsentä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)