Brändit

Legendaarinen Provinssi-festivaali uudisti visuaalisen ilmeensä tekoälyn avulla

“Provinssi on aina ollut kulttuurin, ihmisten ja myös teknologian yhtymäkohdassa. Siksi meille on luontevaa kokeilla ennakkoluulottomasti uusia tekemisen tapoja eri rintamilla”, kertoo Provinssin festivaalijohtaja Sami Rumpunen.
Kuva:
Provinssi
Legendaarinen Provinssi-festivaali uudisti visuaalisen ilmeensä tekoälyn avulla

Suomen perinteisempiin musiikkifestivaaleihin kuuluva Provinssi on laittanut visuaalisen ilmeensä uuteen uskoon hyödyntämällä tekoälyä.

Tekoäly otettiin mukaan suunnittelutiimiin tuomaan uudenlaista näkökulmaa. Tekoälyn avulla luotiin uudessa ilmeessä keskeisessä osassa olevat kukkaiskuviot.

– Tekoäly haluttiin ottaa mukaan suunnitteluun ennen kaikkea tuomaan uusia näkökulmia ja rikastuttamaan luovuutta – ei hallitsemaan tekemistä tai lopputulosta, sanoo festivaalin visuaalisen ilmeen uudistuksesta vastanneen United Imaginationsin Creative Lead ja Senior Art Director Sami Kelahaara tiedotteessa.

– Provinssin tapauksessa yhdistimme mielikuvituksemme niin tekoälyn kuin kuvittajien ja muotoilijoiden kanssa.

United Imaginations toimi yhteistyössä Pastry Agencyn ja Nordinaryn kanssa. Tekoälyohjelmana käytettiin Midjourneay.

Provinssille tekoälyn hyödyntäminen oli luontainen valinta, sillä organisaatio haluaa aina kokeilla uutta.

– Provinssi on aina ollut kulttuurin, ihmisten ja myös teknologian yhtymäkohdassa. Siksi meille on luontevaa kokeilla ennakkoluulottomasti uusia tekemisen tapoja eri rintamilla, kertoo Provinssin festivaalijohtaja Sami Rumpunen.

– Halusimme erottuvan, lämpimän ja tietenkin kesän kokemuksilta tuntuvan ilmeen. Nyt luotu visuaalinen maailma on suunniteltu pitkäikäiseksi ja eläväksi, ja sen halutaan muovautuvan ajassa kulttuurin ja maailman mukana, hän jatkaa.

Tältä näyttää Provinssin uusi ilme.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa