Toimistot

Lähes 30 miljoonan euron rahoituksen kerännyt digitaaliseen kuluttaja-analytiikkaan erikoistunut startup ajautui konkurssiin

Yritys menetti viimeisen vuoden aikana merkittäviä asiakkuuksia.
Kuva:
Unsplash/Campaign Creators
Lähes 30 miljoonan euron rahoituksen kerännyt digitaaliseen kuluttaja-analytiikkaan erikoistunut startup ajautui konkurssiin

Digitaaliseen kuluttaja-analytiikkaan erikoistunut suomalainen startup Verto Analytics on jättänyt konkurssihakemuksen, kertoo sijoituspalveluyritys Springvest, joka on järjestänyt Vertolle aiemmin rahoituskierroksia.

Springvestin mukaan Verto menetti viimeisen reilun vuoden aikana isoja mediatoimialan asiakkuuksia, mikä johti isoihin tappioihin. Startup yritti löytää uutta rahoitusta jatkaakseen toimintaansa, mutta rahoitusta ei löytynyt.

Markkinointiteknologiayritys keräsi taipaleellaan sijoittajilta liki 30 miljoonaa euroa. Vuodesta 2013 lähtien rahoitusta kertyi yhteensä 26,8 miljoonaa euroa. Parhaimmillaan Verton liikevaihto nousi jo yli viiteen miljoonaan euroon. Vuonna 2019 liikevaihto oli 4,8 miljoonaa euroa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa