Luovuus

”Kauden herkullisin mainos” – SEK ja Paulig toteuttivat maailman ensimmäisen leivotun ulkomainoksen

SEK ja Paulig koristivat raitiovaunupysäkin ulkomainospaikan leivotulla piparkakkutalolla, joka perustuu Juhla Mokan tämänvuotiseen joulupakkaukseen.
Kuva:
Kuvakaappaus Vimeosta
”Kauden herkullisin mainos” – SEK ja Paulig toteuttivat maailman ensimmäisen leivotun ulkomainoksen

Paulig ja markkinointitoimisto SEK toteuttivat viime viikolla luovan tempauksen Helsingin keskustassa: raitiovaunupysäkkiä koristi piparinen ulkomainos. Kyseessä on tiettävästi maailman ensimmäinen leivottu ulkomainos. Aleksanterinkadun, eli Helsingin vilkkaimman ostoskadun, pysäkillä jaettiin myös ilmaista Juhla Mokka -kahvia lauantaina.

Leivottu ulkomainos perustuu Pauligin Juhla Mokka -kahvin tämänvuotiseen piparkakkutaloa esittävään joulupakkaukseen. Inspiraatio uusimpaan joulukampanjaan sai alkunsa jouluntekijöistä, eli ahkerista leipureista, jotka valmistelevat joulua läheisilleen. Piparkakkuteeman ympärille on rakennettu kokonainen kampanja.

– Juhla Mokka -brändi on tekijöiden kahvi ja sen perintöä on vaalittava mainonnassa käytännönläheisesti. Tänä vuonna päätimme ottaa haasteen vastaan ja tehdä kauden herkullisimman mainoksen – kirjaimellisesti, SEKin Senior Creative Adele Enersen kertoo tiedotteessa.

Viime jouluna Juhla Mokka -kahvi puettiin jouluneuleeseen, jolloin Helsingin keskustaan tuli kaksi neulottua ulkomainosta. Paulig loi Novitan avulla myös Juhla Mokka -villasukkaohjeen.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa