S-ryhmä
Mainonta

Kantarin vuoden mainostaja -palkinto meni Prismalle ja S-ryhmälle

28.1.2022 12:25
Toni Rajamäki
Mainoskakkulapio-palkintoa on jaettu jo 1980-luvulta lähtien.

Kantar julkisti perjantaina vuoden 2021 mediamainonnan määrän Suomessa ja palkitsi samalla vuoden mainostajan. Kantar antoi tittelin tällä kertaa Prismalle ja S-ryhmälle.

Voittajalle annetaan Mainoskakkulapio-palkinto, joka on perinteikäs ja arvostettu pysti. Sitä on jaettu jo 1980-luvun puolivälistä lähtien.

– Voittajaksi valitaan yritys, joka on kasvattanut merkittävästi mainospanostuksiaan, tehnyt vaikuttavaa markkinointia, synnyttänyt puhetta ja ilmiöitä markkinassa sekä pureutunut ajankohtaisiin teemoihin, Kantar Finlandin Managing Director Satu Yrjänen kertoo palkinnon kriteereistä.

Prisma jatkoi viime vuonna Suomen kolmanneksi suurimpana mainostajana vähittäiskauppojen välisessä kilpailussa. Prisman mainosbudjetti kasvoi vuodesta 2020 jopa 24 prosenttia. Prismaa enemmän mainoksiin käyttivät Citymarket ja Lidl.

– Me paiskimme viime vuonna todella paljon töitä, miksi tämä palkinto tuntuu erityisen hyvältä. Me mietimme koko ajan, miten voisimme kehittää markkinointiamme sekä tehdä asioita fiksummin ja vaikuttavammin, ja seuraamme tarkasti, mitä markkinassa tapahtuu, avaa S-ryhmän vähittäiskaupan Marketing Strategist Heini Hussam.

Hän sanoo, että Prisma toi viime vuonna mainontaansa uuden linjan.

– Jalkautimme linjan, joka oli “kaikkea kaikkiin tilanteisiin”. Tämä kuvastaa hyvin Prismaa. Sieltä saa kaikkea, oli sitten koronavuosi tai ei.

Vuonna 2020 vuoden mainostajaksi valittiin BMW Group Suomi.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)