Unsplash/Tapio Haaja
Ilmiöt

Kamppi ja Helsinki City Markkinointi alkavat edistää ihmisten palaamista ydinkeskustaan

23.8.2022 14:20
Toni Rajamäki
“Houkutteleva, vilkas ja viihtyisä keskusta on meidän kaikkien etu”, sanoo kauppakeskusjohtaja Tiina Fågel.

Kamppi Helsinki ja Helsinki City Markkinointi ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jolla pyritään palauttamaan ihmiset koronapandemian jäljiltä Helsingin ydinkeskustaan. Tavoitteena on luoda vahvan markkinointiosaamisen johdolla keskusta, joka vetää kuluttajia puoleensa.

Ydinkeskusta on kärsinyt ihmiskadosta pandemiavuosina, jotka myös muokkasivat kilpailutilannetta pysyvästi aiempaa erilaiseksi muun muassa yritysten rajun digitalisoitumisen myötä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Ydinkeskustan toimijat uskovat, että kuluttajat voidaan tuoda sankoin joukoin takaisin yhteistyön voimin. Se on koko Helsinki City Markkinoinnin toimintaperiaate, sillä kyseessä on ydinkeskustan alueella toimivien yritysten ja muiden yhteisöjen verkosto, jonka tehtävänä on lisätä alueen toimijoiden ja kaupungin välistä vuorovaikutusta sekä tiedonkulkua.

Kampin saaminen mukaan yhteistyöhön olikin tärkeä askel.

– Tämä on Helsinki City Markkinoinnille strategisesti hyvin tärkeää, sillä mitä monipuolisempi jäsenistö sitä monipuolisempaa tarjontaa voimme yhdessä kehittää Helsingin ydinkeskustan houkuttelevuuden lisäämiseksi, sanoo Helsinki City Markkinoinnin hallituksen varapuheenjohtaja Peggy Bauer tiedotteessa,

Yhdistys järjestää keskustassa muun muassa tapahtumia, ja se auttaa jäseniään esimerkiksi kampanjasuunnittelussa.

– Haluamme työskennellä yhdessä alueen toimijoiden kanssa, sillä niin pystymme lisäämään Helsingin keskustan vetovoimaa tehokkaammin kuin yksinämme. Houkutteleva, vilkas ja viihtyisä keskusta on meidän kaikkien etu, Kampin kauppakeskusjohtaja Tiina Fågel sanoo.

Helsingin kauppakeskusjohtaja Tiina Fågel (vas) ja Helsinki City Markkinoinnin hallituksen varapuheenjohtaja Peggy Bauer. Kuva: Kamppi Helsinki