Toimistot

Janne Uotila siirtyy Orange Advertisingista Wörksin designjohtajaksi ja osakkaaksi

Uotila on vienyt urallaan eteenpäin muun muassa Tallinkin, Silja Linen, Nordean ja Monsterin brändejä.
Kuva:
Wörks
Janne Uotila siirtyy Orange Advertisingista Wörksin designjohtajaksi ja osakkaaksi

Mainostoimisto Wörks on saanut rivistöönsä kovan luokan designosaajan, Janne Uotilan, joka siirtyi toimistoon Orange Advertisingilta. Uotila aloitti Wörksillä designjohtajana sekä osakkaana.

Uotila toimi Orangella liki neljä vuotta luovana johtajana. Ennen Orangea hän työskenteli pitkään McCannin leivissä.

– Wörksin toimintatavoissa yhdistyy sellaisia asioita, joista puhutaan paljon, mutta jotka jäävät valitettavan usein vain puheen tasolle. Ketteryys, rohkeus, itseohjautuvuus ja samaan aikaan humaani toimintatapa resonoi itsessäni, täällä ne ovat kiinteä osa työn arkea, Uotila perustelee siirtonsa syitä.

Uotila on visuaalinen taitaja monen legendaarisen brändi-ilmeen ja ikonisen tunnuksen takana. Hänen kädenjälkensä onkin jo juurtunut pysyväksi osaksi suomalaista populaarikulttuuria muun muassa HIMin heartagram-tunnuksen, Sandelsin pullon ikonisen etiketin ja Suomen kärkiartistien, kuten Sannin, Chisun, Jenni Vartiaisen, J. Karjalaisen ja Robinin, levyjen kansien kautta.

Liike-elämässä hänen näkemyksensä on vienyt viime vuosina eteenpäin muun muassa Tallinkin, Silja Linen, Ruukin, Nordean ja Monsterin brändejä ja markkinointia niin Suomessa kuin Pohjoismaissa.

– Arvostan suuresti Jannen laajaa kokemuspohjaa ja intuitiivista ymmärrystä kansainvälisen tason visuaalisesta laadusta. Hän on myös onnistunut kartuttamaan lähes uniikin osaamispaletin niin brändien johtamisesta ja mainonnasta kuin populaarikulttuurin ikoneiden luomisesta aina Orangessa kerryttämäänsä transformaatio- ja prosessiosaamiseen. Tämä kaikki paketoituna siihen inhimillisen mukavaan ihmiseen, joka Janne on. Mitä muuta sitä voisi todeta kuin, että olemme todella ylpeitä saadessamme Jannen kaltaisen osaajan viemään designosaamistamme taas uudelle tasolle ja kehittämään Wörksiä muiden wörksiläisten kanssa, kertoo toimitusjohtaja Jussi Piri.

Lähde: Wörksin tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa