Toimistot

Ivalo Creativen uusi luova johtaja Inker-Maaria Ketonen uskoo luovuuteen ja ansaittuun mediaan

Ketonen tunnetaan monista palkituista töistään, kuten virtuaalivaikuttaja Myrskystä ja Vuoden harmain päivä -kampanjasta.
Kuva:
Inker-Maaria Ketonen
Ivalo Creativen uusi luova johtaja Inker-Maaria Ketonen uskoo luovuuteen ja ansaittuun mediaan

Ivalo Creative on nimittänyt uudeksi luovaksi johtajakseen Inker-Maaria Ketosen. Ketonen siirtyy tehtävään Bob the Robotilta, jossa hän toimi copywriterina ja suunnittelijana. 

Uransa aikana Ketonen on työskennellyt myös PR- ja markkinointiviestinnän tehtävissä Milttonilla ja vaikuttaja- ja sisältömarkkinoinnin parissa A-lehdillä.

– Uskon, että tässä tehtävässä laaja-alainen kokemukseni pääsee loistamaan. Aloitan työssä innostunein mielin. Ivalossa on toiminnan punainen lanka hyvin hallussa ja rehti tekemisen meininki, Ketonen sanoo

Ivalo Creativessa Ketosta viehättää erityisesti mielenkiintoiset asiakkuudet ja kunnianhimoinen, mutta terveisiin arvoihin perustuva työkulttuuri.

Ketonen arvioi, että perinteisellä mainonnalla ei enää saavuteta haluttuja tuloksia, vaan luovuus on alalla valttia.

– Pyrin edistämään luovan työskentelyn tapoja ja maksimoimaan ansaitun median. Haen ratkaisuja paikoista, jotka eivät ole niin ilmeisiä. Yllättävä kiinnostaa, Ketonen sanoo.

Ketonen on ollut urallaan tekemässä useaa menestyskampanjaa. Hänen töitään on palkittu esimerkiksi Effiessä, Grand Onessa, Heavent Awardsissa ja Vuoden Huipuissa.

Tunnetuimpia kampanjoita, joissa Ketonen on ollut mukana, ovat  Mieli ry:lle tehdyt Selviytyneiden galleria ja viime vuoden menestys virtuaalivaikuttaja Myrsky. Ketosen käsiala näkyy myös Hartwallin Vuoden harmain päivä -kampanjassa.

– Onnistuneessa markkinoinnin taustalla on merkityksellisyys. Brändille on helppo rakentaa tarinaa, kun löytää sille oleellisen oivalluksen. Luova leikki johtaa usein menestykseen, Ketonen sanoo. 

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa