Matsmart
Brändit

Iina Lehto aloitti Matsmartilla Suomen markkinoinnista vastaavana päällikkönä

7.11.2022 11:15
Toni Rajamäki
Viimeksi Lehto on työskennellyt Academic Workillä.

Iina Lehto, 27, on alkanut vetää hävikkiruokaa myyvän Matsmartin markkinointia Suomessa, yhtiö tiedottaa.

Lehdon titteli on Marketing Operations Manager. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa Academic Workillä, Fortumilla ja IBM:llä.

– On hienoa päästä mukaan kansainväliseen yritykseen, jolla on kunnianhimoinen tavoite  uudistaa koko nykyinen ruokajärjestelmä tarjoamalla kestäviä ratkaisuja ruokahävikille jo viidessä eri maassa. Yleinen ruuan hinnannousu on lisännyt entisestään suomalaisten kiinnostusta Matsmartiin, ja tavoitteemme on jatkaa taloudellisesti kestävää kasvua myös tänä vuonna, Lehto sanoo tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Ruotsalainen Matsmart toimii kotimaansa ja Suomen lisäksi Tanskassa, Saksassa ja Iso-Britanniassa. Suomessa yritys käy hävikkiruokamarkkinassa tiukkaa kilpailua kotimaisen Fiksuruoan kanssa. Molemmat brändit ovat keränneet taakseen isoja sijoittajia, ja niitä pidetäänkin erittäin lupaavina kasvuyrityksinä. Myös Fiksuruoka on jo laajentunut ulkomaille.