HMD Global
Brändit

HMD Global löysi uuden markkinointijohtajan: pestiin astuu Lego-brändin parissa vahvaa työtä tehnyt Lars Silberbauer

28.9.2022 13:35
Toni Rajamäki
Silberbauer työskenteli viimeksi Kansainvälisessä olympiakomiteassa, jossa hän johti brändi- ja markkinointitiimiä ja digitaalista tiimiä.

Nokia-puhelimien valmistaja HMD Global on palkannut markkinointijohtajakseen kovan luokan tekijän, Lars Silberbauerin.

Silberbauer vastaa HMD Globalin brändimarkkinoinnista ja kaupallisista strategioista koko Nokian älypuhelinten, matkapuhelinten, tablettien ja lisävarusteiden tuotevalikoimassa sekä HMD Globalin kuluttaja- ja yrityspalveluissa.

– Olen innoissani siitä, että pääsen liittymään HMD Globaliin näin jännittävään aikaan. Olemme juuri lanseeranneet mullistavan uuden tilauspalvelu Circularin, jonka tavoitteena on muuttaa tapaa, jolla suhtaudumme puhelimen omistamiseen, sekä luoneet historiamme kaikkein ympäristöystävällisimmät puhelimet. Odotan innolla, että pääsen tukemaan liiketoimintaa uutuuksien käyttöönotossa ja työskentelemään tiimien kanssa löytääkseni lisää tapoja tuoda laadukasta mobiiliteknologiaa ja -palveluita kuluttajillemme ympäri maailmaa, Silberbauer kommentoi tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Silberbauer työskenteli viimeksi Kansainvälisessä olympiakomiteassa, jossa hän johti brändi- ja markkinointitiimiä ja digitaalista tiimiä. Aiemmin hän on toiminut myös MTV Digital Studiosin johtajana sekä Legon Global Senior Directorina. 

Legolla hän mullisti yrityksen digitaalisen jalanjäljen muuttamalla brändin, jolla ei ollut lainkaan läsnäoloa sosiaalisessa mediassa, yhdeksi maailman vaikuttavimmista digitaalisista brändeistä, tiedotteessa sanotaan.

Silberbauer on myös tunnettu puhuja maailmanlaajuisilla foorumeilla ja konferensseissa. Hän on ollut puhujana muun muassa Cannes Lions -festivaaleilla.