Mainonta

Helsinki haluaa karsia ilmastohaitallista ulkomainontaa

Aloitteen teki vasemmistoliiton Mai Kivelä.
Kuva:
Unsplash/Lucas Quintana
Helsinki haluaa karsia ilmastohaitallista ulkomainontaa

Helsingin kaupunki haluaa karsia ilmastohaitallista ulkomainontaa. Kaupunginvaltuusto päätti asiasta tällä viikolla.

Valtuusto hyväksyi aloitteen, jonka mukaan kaupungin pitää ottaa jatkossa huomioon ilmastohaitallisuus mainospaikkoja myydessä. Ilmastohaitallisuus on yhtenä kriteerinä seuraavassa ulkomainospaikkoja koskevassa kilpailutuksessa.

Aloitteen teki vasemmistoliiton Mai Kivelä.

Käytännössä aloite tarkoittaa sitä, että ulkomainosyritykset joutuisivat miettimään aiempaa tarkemmin, millaisia mainoksia he voisivat näyttää vuokraamillaan mainospinnoilla. Esimerkiksi tiettyjen tuotteiden mainostaminen saatetaan kieltää kokonaan. Tällaisia tuotteita saattaisivat olla esimerkiksi lihatuotteet ja moottoriajoneuvot.

Tarkempia linjauksia tehdään vasta myöhemmin. Aloitteen hyväksymisen jälkeen alkaa virkamiesten selvitysprosessi, joten lopputulema voi vielä muuttua.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa