Toimistot

Grundlage voitti Saton kilpailutuksen ja sai merkittävän asiakkuuden

Sato vakuuttui etenkin toimiston kirkkaasta ja selkeästä näkemyksestä.
Kuva:
Grundlage
Grundlage voitti Saton kilpailutuksen ja sai merkittävän asiakkuuden

Mainostoimisto Grundlage on voittanut merkittävän asiakkuuden, sillä toimisto aloittaa yhteistyön asuntosijoitusyhtiö Saton kanssa. Sato on alansa suurimpia ja tunnetuimpia toimijoita Suomessa.

Grundlagesta tulee Saton strateginen mainostoimistokumppani.

Saton markkinointi- ja viestintäjohtaja Laura Laamanen (kuvassa vasemmalla) sanoo, että Grundlage vakuutti kilpailutuksessa etenkin kirkkaalla ja selkeällä näkemyksellään.

– Vuokra-asumisen markkina on jatkuvassa muutoksessa. Vaikka Sato on yksi Suomen suurimpia vuokranantajia ja brändinä erittäin hyvin tunnettu, arvolupaus ja brändin positio kaipasivat kirkastamista. Kilpailutuksessa etsimme kumppania, jolla on asiakasymmärrykseen ja toimialaosaamiseen perustuvaa näkemystä, kykyä toteuttaa luovat ideat ja rohkeutta haastaa meitä arjessa. Grundlagessa meidät vakuutti ennen kaikkea kirkas ja selkeä näkemys siitä, miten Saton asiantuntemus ja pitkä kokemus vastuullisena vuokranantajana tuodaan luontevaksi osaksi luovaa markkinointia, Laamanen toteaa tiedotteessa.

Grundlagen kehittämä uusi markkinointiviestinnän konsepti tiivistyy sanoihin “Elämäsi koti”.

– Markkinointikonseptin keskiöön nostettiin kaikille asiakassegmenteille tärkeä Satokodissa asumisen helppous ja vaivattomuus. Elämäsi koti sisältää merkityksen helppoudesta, Saton monipuolisesta valikoimasta ja siitä, että Satokoti on asukkaan elämään sopiva. Konsepti laajenee yritysmielikuvan tukemiseen ja toimii myös Saton allekirjoituksena. Mainonnan tyyli pyrkii erottumaan ja vahvistamaan tavoiteltuja brändin ominaisuuksia, erityisesti inhimillistä ja kotoisaa, Laamanen kertoo.

– Markkinointiviestinnässä keskitytään Saton luomiin asumiseen puitteisiin eikä toimialalle tyypillisesti varsinaisiin koteihin. Koti on aina asujansa näköinen, mutta varsinainen asuminen on Saton kahdeksankymmenen vuoden kokemuksen myötä vaivatonta, yllätyksetöntä ja ennalta arvattavaa. Yllätyksettömyydestä tuli samalla luovan tarinankerronnan kulmakivi, summaa puolestaan Grundlagen strategiajohtaja ja Helsingin-toimiston vetäjä Sari Heinilä (oikealla).

Turusta lähtöisin oleva toimisto laajentui viime vuonna fyysisesti Helsinkiin, millä on ollut Grundlagen perustajan Mari Taulerin mukaan positiivinen vaikutus yrityksen toimintaan.

– Kasvua on haettu laajentumalla viime elokuussa Turun lisäksi Helsinkiin. Vaikka asiakkuuksia on koko kolmivuotisen historiamme ajan tehty myös pääkaupunkiseudulle, on toimisto Helsingissä madaltanut kynnystä ottaa meihin yhteyttä. Asiakaslupauksemme “Et saa mitä tilaat, saat mitä tarvitset” haastaa meitä päivittäin miettimään, millä markkinoinnin tulokulmalla asiakkaidemme liiketoiminta nytkähtää oikeaan suuntaan. Asiakastyytyväisyyttä mittaavan Vuoden Toimisto -tutkimuksen mukaan olimmekin oman kategoriamme ykkösiä juuri strategisessa osaamisessa, aloitteellisuudessa ja yhteistyön kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa myös Saton kanssa, Tauler tiivistää.

Lue myös: Helsinkiin toimiston avaava Grundlage aikoo iskeä kiinni asiakaskuntaan, jonka kilpailijat ovat unohtaneet

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa