Linda Schelehoff
Toimistot

Fuusiosta syntynyt toimisto Duran Creative yhdistää brändit ja tarinat – ”Vain sellaiset brändit menestyvät, jotka osaavat kertoa tarinoita”

1.2.2022 16:20
Minna Lehto
Duran Creativen muodostavat helsinkiläiset toimistot Concreto Agency ja Marker Creative, joita Jukka Vaittinen ja Jaakko Vanto ovat luotsanneet.

Helsinkiläiset markkinointiviestinnän asiantuntijatoimistot Marker Creative ja Concreto Agency ovat fuusioituneet. Uusi toimisto kantaa nimeä Duran Creative. Toimisto kertoo erikoisuudekseen strategisen brändinrakennuksen, designin ja tarinallisten markkinointisisältöjen yhdistämisen.

– Tämän päivän viestitulvassa menestyvät vain sellaiset brändit, jotka osaavat kertoa tarinoita. Usein esimerkiksi brändiuudistusten tiimellyksessä käy kuitenkin niin, että markkinointiviestintä ja tarinankerronta sivuutetaan. Duran Creative pystyy tarjoamaan brändit ja tarinat samalta ovelta, eikä identiteetin ja markkinointiviestinnän väliin jää kynnystä, uuden yrityksen toimitusjohtaja Jukka Vaittinen (kuvassa oikealla) linjaa tiedotteessa.

Lue myös: Elina Ahokas perusti uuden PR- ja viestintätoimiston, joka auttaa yrityksiä kasvamaan tarinallisen kerronnan avulla – “Tarinankerronta parantaa konversioita”

Duran Creativen muodostavat Vaittisen aiemmin luotsaama, tarinallisiin sisältöihin erikoistunut Concreto Agency sekä laajalti palkittu design-toimisto Marker Creative, jota on johtanut designer Jaakko Vanto (kuvassa vasemmalla).

– Jo ennen uuden yhteisen yrityksen syntyä Marker ja Concreto olivat tehneet vuosien ajan läheistä yhteistyötä. Molemmat ovat täydentäneet toisiaan omalla osaamisellaan. Sitten tuumasimme, että firmat kannattaa lyödä yhteen, jotta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme saumattoman kokonaisuuden, Vanto kertoo.

Uudessa Duran Creativessa työskentelee viisitoista strategioiden, visuaalisen designin sekä modernin tarinankerronnan ammattilaista. Toimiston asiakkaita ovat muun muassa Orkla, Musti ja Mirri ja Unilever. Ensimmäisellä tilikaudella Duran Creativen liikevaihtotavoite on 2 miljoonaa euroa.

Lue myös: Neljän yrityksen fuusiosta syntynyt Kaimana nousee Suomen markkinointialan suurimpien toimistojen joukkoon – tavoitteena haastaa globaalit jätit

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)