Ilmiöt

Finnish Comms Awards uudistuu – “Keskeinen osa viestintäkonsultointia on jäänyt yleisestä julkisuudesta palkitsevien kategorioiden jalkoihin”

Kilpailuun tulee uudet kategoriat, joissa nostetaan aiempaa vahvemmin esiin viestinnän strategista roolia.
Kuva:
Marketing Finland
Finnish Comms Awards uudistuu – “Keskeinen osa viestintäkonsultointia on jäänyt yleisestä julkisuudesta palkitsevien kategorioiden jalkoihin”

Suomen parhaita viestinnän töitä ja tekijöitä palkitseva Finnish Comms Awards muuttuu tänä vuonna, tiedottaa Marketing Finland. Kilpailun kategoriat muutetaan vastaamaan ammattimaisen viestintäkonsultoinnin palvelutarjontaa ja -kysyntää. Lähtökohtana on edelleen jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan tulokselliselle yhteistyölle.

Toimialakohtaiset kategoriat jäävät nyt historiaan. Ensimmäisen pääluokan muodostavat viestinnän neuvonanto, konsultointi, suunnittelu ja valmennus, toisen pääluokan vaikuttamiskampanjat ja monikanavatyöt. Mukana ovat edelleen pro bono -työt sekä henkilö- ja toimistopalkinnot. Uusissa kategorioissa nostetaan aiempaa vahvemmin esiin viestinnän strategista roolia.

Uudistuksiin päädyttiin, koska keskeinen osa viestintäkonsultointia on jäänyt aiemmin kilpailussa pimentoon. Marketing Finland painottaa, ettei ansaitussa julkisuudessa näkyminen ratkaise viestintätöiden paremmuutta, vaan sen tekevät asiakkaan kokema hyöty ja vaikuttavuus.

– Yritysjohtoa kiinnostaa vaikutusvallan rakentaminen ja hyödyntäminen. Organisaation strateginen narratiivi, mainestrategia, valmennukset ja luottamuksen rakentaminen keskeisten sidosryhmien keskuudessa näkyvät viivan alla. Keskeinen ja kasvava osa viestintäkonsultointia on jäänyt aikaisemmin pääsääntöisesti yleisestä julkisuudesta palkitsevien kategorioiden jalkoihin, sanoo sääntöuudistuksen ja kilpailun pääarkkitehti, viestintätoimisto Netprofilen Christina Forsgård tiedotteessa.

– Finnish Comms Awards -kilpailu on tehokas keino nostaa monipuolisesti esiin liiketoiminnan vaikuttavuutta tehostavia viestintäpalveluja. Aika on kypsä uudistukselle, joka tuo esiin vuorovaikutuksessa syntyvää arvon luomista, hän jatkaa.

Ilmoittautuminen tämän vuoden Finnish Comms Awardsiin avataan 11. elokuuta. Voittajat palkitaan Finnish Comms Awards -gaalassa 26. marraskuuta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa