Cannes Lions
Luovuus

Ensimmäiset Cannes Lions -voittajat selvillä

21.6.2022 12:00
Toni Rajamäki
Muun muassa Adidas ja Havas juhlivat Grand Prix'tä.

Cannes Lions -festivaalien ensimmäinen päivä huipentui palkintogaalaan Palais de festivals -kongressikeskuksessa. Lions-pystejä jaettiin viidessä eri kategoriassa, jotka olivat Pharma, Health & Wellness, Radio & Audio, Print & Publishing ja Outdoor.

Finaaliin ei yltänyt yhtäkään suomalaista toimistoa tai brändiä. Tiistaina ainoana suomalaistoimijana finaalissa on tuotantoyhtiö Directors Guild, joka oli mukana tekemässä Porschen menestyskampanja Drive2Extremeä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Maanantain Grand Prix -voittajista tunnetuin brändi on Adidas, joka voitti pääpalkinnon ulkomainonnan sarjassa eli Outdoorissa. Liquid Billboard -työssä luovana toimistona oli Havas Middle East Dubai. Työ voitti kategoriassa myös yhden kullan ja kaksi hopeaa.

Pepsi nappasi kategoriassa peräti kolme kultaleijonaa.

Print & Publishing -kategorian Grand Prix’n voittivat Annahar Newspaper ja Impact BBDO Dubai, Radio & Audio -kategorian Vice ja Dentsu Creative Bengaluru, Health & Wellness -kategorian Maxx Flash ja VMLY&R Mumbai ja Pharma-kategorian Dell Technologies & Intel ja VMLY&R New York.

Kaikki voittajat löytyvät täältä.