JCDecaux
Luovuus

Duunitori keksi luovan tavan tavoittaa kohderyhmiään: työpaikan voi nyt löytää jopa raitiovaunusta

1.6.2022 11:05
Toni Rajamäki
Raitiovaunun tavoitteena on tarjota hyvää fiilistä sekä kannustaa unelmoimaan.

Rekrytointipalvelu- ja media Duunitori on ottanut uudet keinot käyttöön tavoittaakseen työnhakijat. Vanhojen tuttujen alustojensa oheen yritys on tuonut nyt mahdollisuuden tavoittaa ihmiset raitiovaunussa.

Duunitorin uudessa kampanjassa Helsingin kaduilla liikkuu värikkäällä kuvituksella varustettu raitiovaunu, jonka näytöiltä löytyy työpaikkailmoituksia. Niiden lisäksi vaunussa tarjotaan inspiraatiota, rohkaisua ja vinkkejä unelmaduunin löytämiseen.

Duunitorin missiona on toteuttaa ihmisten ja yritysten unelmia, ja suuressa kuvassa raitiovaunun tarkoituksena on tarjota ihmisille hyvää fiilistä sekä kannustaa heitä unelmoimaan.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Kampanjan ajatus syntyi kysymyksestä, voiko ikkunassa vaihtuva maisema ja vaunun tuttu kolina saada ajatukset lentämään sekä unelmoimaan esimerkiksi uudesta työpaikasta.

– Unelmoimme siitä, että joku tämän inspiroimana uskaltautuu ottamaan sen rohkean askeleen elämässään, joka vie häntä kohti uraunelmiaan ja sitä kautta toivottavasti myös onnellisempaa arkea, kertoo Duunitorin Pohjoismaiden markkinointijohtaja Saara Holma tiedotteessa.

– Toivon myös, että raitiovaunu toisi ihmisille aidosti hymyn huulille ja ilostuttaisi sekä Helsingin katukuvaa että yksittäisten ihmisten päiviä – että ihmisistä tuntuisi erityiseltä astua siihen värikkääseen ratikkaan, hän jatkaa.

Näytöillä näkyy vain pieni osa työpaikkailmoituksista, mutta tahtotilana onkin osoittaa, että yllättävästä ympäristöstä voi saada rohkaisua etsimään omaa unelmatyötään.

– Yhdistimme Duunitorin työpaikkailmoitusten reaaliaikaisen datan dynaamiselle näytölle, joka näyttää uusimpia työpaikkailmoituksia muutaman kerrallaan. Mutta toivottavasti jo pelkkä ajatus ja työmahdollisuuksien tuominen yllättävään ympäristöön rohkaisee ihmisiä etsimään juuri itselleen sopivinta ja motivoivinta työtä, sanoo Duunitorin kasvujohtaja Markus Rautopuro työprosessia.

Duunitorin tutkimusten mukaan tällaiselle kampanjalle on tilausta, sillä lähes 60 prosenttia potentiaalisista työnhakijoista on niin sanotusti passiivisia hakijoita. He eivät aktiivisesti hae uusia töitä, mutta olisivat tilaisuuden tullen valmiita harkitsemaan kiinnostavaa työmahdollisuutta. Näin ollen sattumanvarainen kohtaaminen voi saada passiivisen hakijan toimimaan.

Ajatus unelmointiin innostavasta raitiovaunusta syntyi yhteistyössä kuvittaja Annu Kilpeläisen, Havas Helsingin ja JCDecaux'n kanssa. Kilpeläinen on kansainvälisen tason taiteilija ja kuvittaja, joka tekee töitä globaalien brändien kanssa. 

– Kuvituksen inspiraationa toimi ajatus astumisesta raitiovaunuun kuin uuteen seikkailuun. Suuri oranssi aurinko ankkuroi kuvan ja tuo teokseen lämpimän toiveikkaan tunnelman. Värikkäät aaltoilevat kukat ja pilvet symboloivat uusia alkuja ja mahdollisuuksia, Kilpeläinen avaa.

Kampanja on käynnissä syksyyn asti.