Toimistot

Dentsu vastaa hybridiajan haasteisiin yhdistämällä luovat palvelunsa yhdeksi liiketoimintayksiköksi – Isobarin Mikko Rissanen ja Jaakko Koskinen ottavat vetovastuun

Toimisto yhdistää sisältömarkkinointipalvelunsa, kokemuksellisen markkinoinnin palvelut ja mainostoimistopalvelut.
Kuva:
Dentsu
Dentsu vastaa hybridiajan haasteisiin yhdistämällä luovat palvelunsa yhdeksi liiketoimintayksiköksi – Isobarin Mikko Rissanen ja Jaakko Koskinen ottavat vetovastuun

Markkinointitoimisto Dentsu on tehnyt merkittävän muutoksen liiketoiminnassaan Suomessa ja yhdistänyt luovat palvelunsa samaan yksikköön, jonka nimeksi tuli Dentsu Creative. Toimisto tiedotti asiasta torstaina.

Saman katon alle tulevat nyt sisältömarkkinointipalvelut, kokemuksellisen markkinoinnin palvelut ja mainostoimistopalvelut. Yhdistyminen syntyi puhtaasti asiakastarpeesta: yritykset kokevat, että nykyisenä hybridiaikana brändikokemuksesta on vaikea tehdä yhtenäinen kaikissa kohtaamispisteissä ja kanavissa.

Creative-yksikön luovana johtajana toimii Dentsuun kuuluvan mainostoimisto Isobarin luova johtaja Jaakko Koskinen. Creativen liiketoimintaa vetää puolestaan Isobarin toimitusjohtaja Mikko Rissanen. Dentsun sisältömarkkinointipalveluja johtaa Lauri Karolainen (kuvassa oikealla) ja kokemuksellisesta markkinoinnista vastaa Johanna Joutsen.

– Yksi yhteinen juoni, yhtenäinen konsepti, yksi iso idea kaikissa kohtaamispisteissä rakentaa vahvoja nykyaikaisia brändejä, jotka kykenevät myös reagoimaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Mainontaan painottuvien asiakkaidemme, kuten Biltema ja Subway, konseptit näkyvät kaikissa kohtaamispisteissä yhtenäisinä, oli kyse sitten sisältömarkkinoinnin lisäjuonista tai tapahtumista, sanoo Rissanen.

Hybridiaikana pitäisi pystyä tuottamaan asiakkaille yhtenäinen brändikokemus niin läsnä kuin etänä. Isobarin tekemän CX-tutkimuksen mukaan brändin yhtenäisyys jokaisessa kuluttajakohtaamispisteessä on menestyvälle brändille olennaista. Globaalissa tutkimuksessa haastateltiin 800 markkinointipäättäjää, joista 86 prosenttia oli tätä mieltä.

– Koronan myötä brändit elävät yhä vahvemmin digitaalisessa maailmassa. Hybridiaikana brändin yhtenäisyydestä täytyy pitää erityistä huolta. On asiakkaidemme etu, että markkinoinnin luovalla kumppanilla on laaja-alainen ja syvä näkemys tärkeimmistä markkinoinnin osa-alueista. Meillä asiakas on automaattisesti kytkettynä myös data-, strategia-, media- ja tutkimuspalveluihimme, mikäli tarvetta on, kertoo Koskinen.

Dentsu Creativessa on yhteensä 35 työntekijää. Dentsun luovien palveluiden liikevaihto oli edellisellä tilikaudella 3,8 miljoona euroa.

Kuvassa Karolaisen lisäksi Dentsun Experiential Productions & Sustainability Director Jenni Roivas (vasemmalla) ja Creative Strategist Jussi Hakanen (keskellä).

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa