Markkinointitoimisto Avidly on voittanut julkisten tilojen ja ulkomainonnan jätin Ocean Outdoorin Digital Creative Competition -kilpailun Suomen osuuden. Voiton toi varsinkin Hill Climb -rallipelistään tutulle peliyhtiö Fingersoftille suunniteltu idea, joka yhdistää digitaalisen ulkomainonnan, mobiilipelaamisen ja yhteisöllisen livetapahtuman, tiedotteesta selviää.
Janne Knuutin ja Lauri Kaikkosen ideassa livepelitapahtuma torjuu yksinäisyyttä tuomalla pelaajat ulos ja tekemään yhdessä asioita. Verkon monipelit kyllä luovat sosiaalisuutta, mutta kasvokkaiset kontaktit vahvistavat yhteisöllisyyden tunnetta moninkertaisesti. Avidlyn idea yhdistää nämä kaksi torjumaan yksinäisyyttä ja syrjäytymistä.
"Avidlyn idea resonoi meidän brändin hengen kanssa. Konsepti on luova, helposti lähestyttävä ja rakentuu aidon, selkeä ydinidean ympärille", Fingersoftin PR-johtaja Susanna Solajoki sanoo.
Avidly halusi tehdä jotain muuta kuin perinteistä ulkomainontaa.
"Päädyimme pelillistävään, osallistuvaan kokemukseen vahvalla yhteiskunnallisella kulmalla", Lauri Kaikkonen sanoo.
Tiedotteen mukaan konsepti hyödyntää Ocean Outdoorin sisänäyttöjä pelitapahtuman koollekutsujina ja tulostauluina sekä ulkona led-näyttöjä tapahtuman reaaliaikaiseen striimaukseen ja markkinointiin.
"Ainutlaatuisena elementtiä näemme mobiilipelaamisen ja livepelitapahtuman yhdistämisen ulkomainonnan keinoin. Tämä ei ole vain tekninen demo, vaan perusteltu ratkaisu, jolla luodaan kuuluvuuden tunnetta vahvistavia kokemuksia", Avidlyn Janne Knuuti sanoo.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä