Janne Knuuti, Lauri Kaikkonen ja Susanna Solajoki. Kuva Ella Seppänen
Mainonta

Avidlylle ulkomainoskilpailun voitto livepelillä - rallipelistä tuttu peliyhtiöasiakas haluaa vähentää yksinäisyyttä

17.10.2025 11:23
Harri Junttila
Kilpailussa etsitään uusia ideoita digitaaliseen ulkomainontaan.

Markkinointitoimisto Avidly on voittanut julkisten tilojen ja ulkomainonnan jätin Ocean Outdoorin Digital Creative Competition -kilpailun Suomen osuuden. Voiton toi varsinkin Hill Climb -rallipelistään tutulle peliyhtiö Fingersoftille suunniteltu idea, joka yhdistää digitaalisen ulkomainonnan, mobiilipelaamisen ja yhteisöllisen livetapahtuman, tiedotteesta selviää.

Janne Knuutin ja Lauri Kaikkosen ideassa livepelitapahtuma torjuu yksinäisyyttä tuomalla pelaajat ulos ja tekemään yhdessä asioita. Verkon monipelit kyllä luovat sosiaalisuutta, mutta kasvokkaiset kontaktit vahvistavat yhteisöllisyyden tunnetta moninkertaisesti. Avidlyn idea yhdistää nämä kaksi torjumaan yksinäisyyttä ja syrjäytymistä.

"Avidlyn idea resonoi meidän brändin hengen kanssa. Konsepti on luova, helposti lähestyttävä ja rakentuu aidon, selkeä ydinidean ympärille", Fingersoftin PR-johtaja Susanna Solajoki sanoo.

MAINOS
MAINOS

Avidly halusi tehdä jotain muuta kuin perinteistä ulkomainontaa.

"Päädyimme pelillistävään, osallistuvaan kokemukseen vahvalla yhteiskunnallisella kulmalla", Lauri Kaikkonen sanoo.

Tiedotteen mukaan konsepti hyödyntää Ocean Outdoorin sisänäyttöjä pelitapahtuman koollekutsujina ja tulostauluina sekä ulkona led-näyttöjä tapahtuman reaaliaikaiseen striimaukseen ja markkinointiin.

"Ainutlaatuisena elementtiä näemme mobiilipelaamisen ja livepelitapahtuman yhdistämisen ulkomainonnan keinoin. Tämä ei ole vain tekninen demo, vaan perusteltu ratkaisu, jolla luodaan kuuluvuuden tunnetta vahvistavia kokemuksia", Avidlyn Janne Knuuti sanoo.

MAINOS