Luova Työmaa
Toimistot

Atrian markkinointijohtaja Sanna Päällysaho Luovan Työmaan hallitukseen

20.5.2022 9:50
Toni Rajamäki
Toimisto etsi hallitukseensa verkostoitunutta osaajaa, jolla on vahva kokemus markkinoinnista ja asiakkaan roolista.

Atrian markkinoinnista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Sanna Päällysaho on nimitetty markkinointitoimisto Luovan Työmaan hallitukseen. 

Päällysaho on kovan luokan lisä toimistoon, joka etsi verkostoitunutta osaajaa. Tärkeänä tekijänä oli tietenkin vahva kokemus markkinoinnista mutta myös kokemus markkinoinnin ostamisesta.

– Sanna toi hallitukseen tymäkkää markkinaymmärrystä ja strategista osaamista. Ja tietysti rakentavan haastajan ajattelullemme. Sanna on ostanut paljon luovaa suunnittelua, ja hän on ollut myös tekemässä suuren bränditalon toimistovalintoja. Hän tuo meille tietoa siitä, millaista osaamista asiakkaat arvostavat ja mihin suuntaan meidän tulee kehittää palveluamme ja osaamistamme, sanoo Luovan Työmaan toimitusjohtaja Juha Mikkilä tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Päällysahon mukaan toimistojen täytyy ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa ja tavoitteita. Sen jatkoksi tarvitaan strategia – brändistrategia tai taktisempi suunnitelma – tavoitteiden saavuttamiseksi.

– Tämä ei kuitenkaan vielä riitä. Se kantaa, kun koossa on strategiaa tukeva luova idea, joka saadaan jalkautumaan luoviksi toteutuksiksi mainonnan tai viestinnän keinoilla eri kanaviin, Päällysaho sanoo.

Päällysaho painottaa myös markkinoinnin roolin korostamista yritystoiminnassa.

– Markkinointia pidetään meillä Suomessa turhan usein aika taktisena toimintona, jopa kulueränä. Markkinoinnin ja brändinrakennuksen pitäisi olla yrityksen kasvun moottoreita. Tässä ollaan vielä kehitysmatkalla, että markkinointi nähtäisi yhtä tärkeänä kuin vaikkapa myynti, tuotanto tai tuotekehitys, hän jatkaa.

Luovan Työmaan hallituksessa jatkavat puheenjohtaja Juho Jokinen ja Kaija Matikkala.