UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vastuullisuus
Mainonta
Ei tulta ilman savua? Kuluttaja-asiamiehelle ilmoitus 15 bioenergiayhtiön markkinoinnista
21.10.2024 9:39
Ei polteta tulevaisuutta -ympäristökampanja arvioi yhtiöiden markkinoinnin sisältävän enemmän tai vähemmän viherpesua.
Mikko Perttunen
Brändit
Helsinki nousi maailman kestävimmäksi matkailukohteeksi
18.10.2024 7:52
Kestäville matkailukohteille on tulevaisuudessa luultavasti yhä enemmän kysyntää.
Mikko Perttunen
Luovuus
”Kenenkään ei pitäisi olla hiljaa” – eturivin suomalaisartistit julkaisivat kappaleen, jolla tuetaan tyttöjen sukuelinten silpomisen vastaista työtä
11.10.2024 11:53
Suomessa arviolta jopa 3 000 tyttöä on vaarassa joutua silpomisen uhriksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Vastuullisuus ei puhuttele suomalaisia muotishoppailijoita – kiinalaista ultrapikamuotia tilataan jo yli miljoona tuotetta kuukaudessa
11.10.2024 11:09
Kiinasta tehdyt ostokset ovat kasvaneet räjähdysmäisesti ja samalla ostosten keskihinta on romahtanut.
Mikko Perttunen
Brändit
Zalando laajentaa toimintarajoitteisten valikoimaansa urheilu- ja lastenvaatteisiin
10.10.2024 13:44
Mukautuva muoti on suunniteltu ihmisille, joilla on pysyvä tai tilapäinen vamma.
Mikko Perttunen
Mainonta
Stadin lisäksi elinluovutuskorttikin on tänään punainen
9.10.2024 8:56
HIFK kampanjoi tämän illan ottelussa yhteistyössä Munuais- ja maksaliiton kanssa.
Mikko Perttunen
Viestintä
Jalkapalloteemaiselle pöllönsuojelukampanjalle presidentilliset suojelijat
9.10.2024 8:23
Pelastusoperaatio käynnistyi maajoukkueen kannattajien aloitteesta.
Mikko Perttunen
Media
Tekijänoikeusjärjestöjen tulisi vaikuttaa musiikkialan sosiaaliseen vastuullisuuteen, toteaa pohjoismainen raportti
8.10.2024 13:53
Tärkeimmiksi edistettäviksi asioiksi nousivat monimuotoisuuden, yhdenvertaisuuden ja osallisuuden sekä esimerkiksi henkisen hyvinvoinnin, työskentelyolosuhteiden sekä reilun palkitsemisen kysymykset.
Mikko Perttunen
Luovuus
R-kioski lyö kassit pullatiskiin
8.10.2024 9:12
Nyyttipullat edistävät eturauhassyövän oireiden tunnistamista.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomen Team Rynkeby keräsi kauden aikana noin 775 000 euroa vakavasti sairaille lapsille
7.10.2024 8:37
Hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkue on kerännyt kansainvälisesti jo 100 miljoonaa euroa.
Mikko Perttunen
Viestintä
🔍 Lähelle ihmisiä tulevat pienet vastuullisuusteot saavat usein eniten huomiota, arvioi Ikean Suomen viestintäjohtaja Kirsi From
27.9.2024 8:35
Ulospäin tehtävää viestintää on uskallettava rajata, vaikka kerrottavaa olisikin paljon.
Mikko Perttunen
Myynti
Mikael Gabriel myy viikonloppuna käytettyjä vaatteitaan – Tise tekee kirpputorista kokonaisvaltaisen elämyksen
25.9.2024 7:49
Tapahtumassa on käytetyn muodin varsinaisten toimijoiden lisäksi monia tunnettuja vaikuttajia.
Mikko Perttunen
Brändit
Enää alle yhdellä prosentilla vientiyrityksistä vetäytymisprosessi Venäjältä kesken
24.9.2024 9:16
Viidennes yrityksistä aikoo osallistua Ukrainan jälleenrakentamiseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Käytetyn muodin rinnalla hankitaan usein yhtä lailla myös uutta – kierrätysvaatekauppa ei vähennä vaateshoppailun ympäristökuormaa
19.9.2024 10:45
Suomessa käytetty tavara korvaa uuden hankkimisen harvemmin kuin muissa Pohjoismaissa.
Mikko Perttunen
Kolumni
Kirjoitin Atrian tiedotteen rehellisesti uusiksi: ”Tehtaassa voidaan tappaa jopa 15 000 lintua tunnissa”
23.9.2024 7:05
Yritysten markkinointiviestinnässä negatiiviset asiat ja vaikutukset usein piilotetaan. Niin on tapana toimia erityisesti teollisessa eläintuotannossa viestittäessä. Kirjoitin olennaisilta osilta uusiksi Atrian tiedotteen, jossa juhlistetaan heidän vasta avattua siipikarjatehdastaan, kirjoittaa Niklas Kaskeala.
Niklas Kaskeala
Mainonta
”Kaupan kassojen ympärys on pahimmillaan täynnä Veikkauksen eri pelien mainontaa, se häiritsee” – enemmistö nuorista suhtautuu rahapelimainontaan kielteisesti
18.9.2024 12:42
Nuoret näkevät rahapelimainoksia monissa eri kanavoissa.
Mikko Perttunen
Toimistot
Turkulainen markkinointiviestintätoimisto huolestui palautumisvajeesta – antaa nyt työntekijöilleen kaksi tuntia palautumisaikaa joka viikko
18.9.2024 8:05
Työikäisillä on palautumisvaje ja ongelmia jaksamisen kanssa, sanoo Hansdotterin Ulla Suur-Inkeroinen. Idea ympärivuotiseen palautumisaikaan saatiin työntekijöiden kanssa käydyistä keskusteluista.
Iina Kansonen
Ilmiöt
UFF:n kysely: käytettyjen vaatteiden ostajia ohjaavat eettiset syyt sekä ilmasto- ja ympäristöhuoli
13.9.2024 8:14
Taloudellisen tilanteen huonontuminen ei korostu samaan tapaan kuin muut syyt.
Mikko Perttunen
Mainonta
Taloyhtiön tiedotetta imitoivasta mainoksesta huomautus – The other danish guylle ja Pikkujätille vapauttavat lausunnot
3.9.2024 11:10
Mainonnan eettinen neuvosto jakoi huomautuksia hyvän tavan vastaisesta mainonnasta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
🔍 Kauppaketjut jarruttavat ruoan kestävyysmurrosta vegaanituotteiden hinnoittelulla, väittää uutuuskirja – näin S-ryhmä ja Kesko vastaavat
4.9.2024 7:55
Kaupan voittomarginaali on lihatuotteissa tavallisesti viitisen prosenttia, kun kasviproteiineissa se voi olla jopa 50 prosenttia, uutuuskirjassa kerrotaan. Suuret suomalaiset kaupparyhmät kieltävät väitteen.
Toimitus
Brändit
Pauligin kahvipakkaukselle Scanstar-palkinto
30.8.2024 11:03
Ensi vuonna palkittujen pakkausten käyttö laajenee nykyisestään.
Mikko Perttunen
Myynti
Lidl kertoo onnistuneensa muovinvähennystavoitteissaan etuajassa
27.8.2024 9:55
Tavoite saavutettiin muun muassa grillimakkarapaketteja ohentamalla.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Oulun yliopiston tutkimuksiin perustuva vastuullisuustesti tuo uuden työkalun erityisesti mikro- ja pk-yrityksille
26.8.2024 11:50
Osana suurempien yritysten toimitusketjuja myös pienten yritysten raportointivelvollisuudet kasvavat.
Mikko Perttunen
Brändit
PMMP:n loppuunmyydyillä stadionkeikoilla testataan Joutsenmerkin kriteerejä tapahtuma-alalle
21.8.2024 11:38
Vaatimuksia asetetaan muun muassa tarjoilulle, energiankäytölle, kuljetuksille ja jätteille.
Mikko Perttunen
Kolumni
Julkkikset syövät Youtuben hittisarjassa tulisia siipiä – taustalla on maitoteollisuuden kampanja, jonka lankaan moni on mennyt
19.8.2024 7:05
Liha- ja maitoteollisuuden käyttämät markkinointitaktiikat muistuttavat pelottavalla tavalla öljy- ja tupakkateollisuudesta tuttuja keinoja. Ne investoivat enemmän mainontaan kuin todellisiin vähähiilisiin ratkaisuihin, kirjoittaa Niklas Kaskeala.
Niklas Kaskeala
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.