Wunderman Thompson

Turun Taideakatemian opiskelija Atte Maunula voitti perinteikkään Portfolio Nightin Suomen-tapahtuman

14.6.2022 9:00
Tulevaisuudet huiput pääsivät näyttämään taitojaan The One Club for Creativityn globaalissa tapahtumassa.

Turun Taideakatemian opiskelija Atte Maunula (kuvassa) on voittanut esityksellään perinteikkään Portfolio Nightin Suomen-tapahtuman, jossa tulevaisuuden suunnittelijat yrittävät tehdä vaikutuksen markkinoinnin alan huippuihin.

Tapahtuman voittaja pääsee paitsi maailman huippujen mentoroitavaksi myös työskentelemään muiden maiden tapahtumien voittajien kanssa globaalin “briiffin” parissa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

The One Club for Creativityn Portfolio Night järjestettiin tänä vuonna 24 eri kaupungissa samaan aikaan. Yli 20-vuotiaan tapahtuman tarkoituksena on tuoda alan tulevia suunnittelijoita ja nykyisiä luovia johtajia yhteen vaihtamaan ajatuksia. Opiskelijat pääsevät esittelemään työnäytteitään ja saavat töistään palautetta alan huippuammattilaisilta.

– Varsinkin meidän, melkein koko opintonsa etänä suorittaneiden opiskelijoiden verkostoitumisen kannalta Portfolio Nightille on todella tilausta. Tapahtumasta tekee erityisen se, että se antaa mahdollisuuden esitellä omaa osaamistaan alan huipuille ja samalla tutustua heihin, illan voittaja kertoo.

– Osallistuessani tapahtumaan odotuksenani oli saada lisää esiintymiskokemusta. Lisäksi odotin innolla rakentavaa palautetta portfoliostani, ja halusin tutustua alan terävimpään kärkeen. Tätä kaikkea ja vaikka mitä muuta todella sainkin, hän jatkaa.

Reaktorin Katariina Harteela ja Jan Sederlöf  yhdessä Turun Taideakatemian opiskelijan Kristiina Rissasen kanssa. Kuva: Wunderman Thompson

Tapahtuma antaa toimistoille oivan tilaisuuden tunnistaa tulevaisuuden tähtiä ja kenties tarjota heille harjoittelupaikkaa. Suomen-tapahtumassa toimistoista mukana olivat Bob The Robot, Hasan & partners, Reaktor, TBWA\Helsinki ja Wunderman Thompson.

Uusien kykyjen löytämisen lisäksi toimistot pääsevät oppimaan tapahtumassa toisiltaan ja jakamaan tietoa eteenpäin, mikä on koko suomalaisen markkinoinnin etu.

– Portfolio Night avaa mielenkiintoisen oven uuden sukupolven ajattelumaailmaan. Ja sitä kautta auttaa myös kehittämään omaa ajattelua ja luovuutta. Toisaalta tämäntyyliset hankkeet on myös velvollisuus vanhemmille suunnittelijoille. On meidän vastuulla myös siirtää tietoa ja yhtälailla olla “couchaamassa” seuraavaa sukupolvea, sanoo TBWA:n Creative Director & Content Director Markus Nieminen.

– Eri toimistojen luoville johtajille on tärkeää päästä keskenään vaihtamaan ajatuksia alasta, sen tilasta ja tulevaisuuden näkymistä ilman toimistorajoja. Lisäksi on hyvä kartoittaa tulevaisuuden tekijöitä avoimesti keskustellen, lisää Wunderman Thompsonin luova johtaja Gianmarco Lauriola.

Lähde: Wunderman Thompsonin tiedote