Cocoa
Mainonta

Tuotantoyhtiö Cocoalle kova tunnustus: valittiin Suomen edustajaksi kansainväliseen verkostoon, joka tuottaa mainoksia maailman huippubrändeille

14.10.2022 11:15
Toni Rajamäki
Verkostoon ei voi hakea, vaan sinne kutsutaan menestyneitä tuotantoyhtiöitä.

Tuotantoyhtiö Cocoa on saanut kutsun Suomen edustajaksi Global Production Networkiin, johon kuulu joukko arvostettuja tuotantoyhtiöitä ympäri maailman. Cocoa kertoi asiasta perjantaina.

GPN:ään pääseminen on kova juttu Cocoalle, joka on tehnyt monia tunnettuja suomalaisia mainosfilmejä. GPN:ään ei nimittäin voi hakea, vaan sinne kutsutaan ansioituneita toimijoita.

Verkosto tekee mainostuotantoja useille globaaleille huippubrändeille. Viime aikoina GPN on tehnyt kansainvälisiä mainoselokuvia muun muassa Nikelle, Land Roverille, Toyotalle ja Zalandolle. Verkoston yhteistyökumppaneihin kuuluu kansainvälisiä mainostoimistoja.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Verkostoon pääseminen tarkoittaa Cocoalle sitä, että yhtiö pääsee mukaan kansainvälisiin toteutuksiin.

– Olemme ylpeitä että Cocoa on valikoitunut GPN:n edustajaksi Suomessa. Se on osoitus ammattitaidostamme ja pitkäjänteisestä työstä mainoselokuvatuotantojen parissa. Lisäksi se avaa hienoja mahdollisuuksia monelle suomalaiselle alan ammattilaiselle näyttää osaamistaan kansainvälisessä kontekstissa. Näin pääsemme myös edistämään suomalaisen huippuosaamisen viemistä maailmalle, sanoo Cocoan vastaava tuottaja Niko Waaralinna tiedotteessa.

– Cocoa on yksi Pohjoismaiden johtavista tuotantoyhtiöistä hienolla historialla ja monipuolisella osaamisella mainoselokuvien tuotannoista. Olemme erittäin iloisia, että he edustavat Suomea verkostossamme, taustoittaa GPN:n perustaja, yhdysvaltalainen Harry Tracosas.

Cocoan kädenjälkeä on muun muassa kansainvälistä tunnustusta saanut Saarioisen Klassikon tunnistaa -mainos. Yhtiö on ollut mukana myös S-ryhmän Antti Tapani -brändin ja Hartwallin Suomen kansallisjuoma -markkinointikokonaisuuden tuotannoissa, jotka molemmat ovat voittaneet Grand Effien.