Luovuus

Tässä ovat Cannesin keskiviikon Grand Prix -voittajat

Ennakkoon hypetetty Piñatex-kampanja nappasi Creative Business Transformation -kategorian voiton.
Kuva:
Cannes Lions
Tässä ovat Cannesin keskiviikon Grand Prix -voittajat

Cannes Lions -festivaalien kolmantena päivänä palkintoja jaettiin seitsemässä eri kategoriassa. Suomalaisia ei ollut tälläkään kertaa finaalijoukossa.

Päivän yksi vähiten yllättävimmistä onnistujista oli Dole Sunshinen Companyn Piñatex-kokonaisuus, joka voitti Grand Prix’n Creative Business Transformation -kategoriassa. Piñatex on biohajoamaton nahkavaihtoehto, jonka valmistamiseen käytetään muun muassa ananaslehtiä. Brändin luovasta puolesta on vastannut L&C New York.

Myös Vicen The Unfiltered History Tourin menestys oli odotettavissa. Dentsu Creative Bengalurun tekemä kokonaisuus voitti Brand Experience & Activation -kategorian.

Creative Commerce -kategoriassa pääpystin vei Wingstopin Thighstop, jossa oli mukana maineikas toimisto Leo Burnett Chicago. Myös Innovation-kategoriassa näkyi Leo Burnettin jälki, kun ketjun Sydneyn-toimiston Suncorp Groupille tekemä One House to Save Many vei Grand Prix’n. 

Mobile-kategoriassa voiton vei Googlen Real Tone, Creative Effectiviness -kategoriassa Michelob Ultran ja FCB Chicagon Contract For Change ja Creative Strategy -kategoriassa Decathlonin ja BBDO Belgium Molenbeek-Saint-Jeanin työ The Breakaway: The First Ecycling Team for Prisoners.

Kaikki palkitut löytyvät täältä.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa