Mainos

Sujuvampaa mainostuotantoa ja parempia tuloksia – näin Kvik automatisoi monikanavaisen markkinoinnin

27.1.2025 6:47
MarkkinointiUutiset
Monikanavainen markkinointistrategia auttaa tavoittamaan yleisön eri laitteilla, näytöillä ja kanavissa – mikä on nykypäivänä ratkaisevaa brändin tunnettuuden ja tavoittavuuden kasvattamisessa. Tässä artikkelissa kerromme, miten onnistua tässä, ja kuinka erityisesti keittiöistään tunnettu Kvik tehosti ja automatisoi markkinointinsa yhdessä Zuuvin kanssa.

MAINOS: Zuuvi

Monikanavaisen markkinoinnin 3 valttikorttia

Monikanavainen markkinointi ei ainoastaan lisää brändisi näkyvyyttä, vaan myös muuttaa tapaa, jolla yleisösi on vuorovaikutuksessa kanssasi. Tässä syitä, miksi yritykset kuten Kvik ovat investoineet monikanavaisuuteen:

1. Yhtenäinen viestintä brändin kaikissa kanavissa

Monikanavaisen markkinoinnin vahvuus piilee sen kyvyssä lisätä brändin tunnistettavuutta. Riippumatta siitä, kohtaako asiakas mainoksesi somekanavissa, kivijalkamyymälän näytöillä tai verkkosivuston bannereissa, visuaalisen ilmeen ja viestin tulee olla yhtenäisiä ja brändin mukaisia. Johdonmukaisuus rakentaa luottamusta ja tekee brändistä helposti tunnistettavan.

2. Saumattomia asiakaskokemuksia datan avulla

Monikanavainen markkinointi yhdistää asiakkaat eri kosketuspisteissä tehokkaasti. Asiakas saattaa esimerkiksi löytää tuotteesi Facebookista, vierailla verkkosivustollasi ja saada personoidun sähköpostin. Näistä kosketuspisteistä kerätty data auttaa yritystä analysoimaan asiakkaiden käyttäytymistä, ymmärtämään heidän mieltymyksiään ja optimoimaan kampanjoita. Zuuvi auttoi Kvikiä toimittamaan ajankohtaisia, personoituja viestejä, mikä teki asiakaspoluista sujuvampia ja toimivampia.

3. Skaalautuvia mainoksia Creative Automation -työkaluilla

Creative Automation -työkalut, kuten Zuuvin valmiit mallipohjat ja dynaaminen mainosten optimointi (Dynamic Creative Optimisation, DCO), mahdollistavat mainosten nopean skaalaamisen eri näytöille ja digialustoille.

Kvikin menestys monikanavaisen markkinoinnin toteuttamisessa pohjautuu heidän kykyynsä keskittää ja tehostaa mainosten tuotantoprosessiaan. Katso alta video, jossa Kenneth ja Jesper kertovat tarkemmin, kuinka he käyttävät Zuuvia päivittäisessä työssään.

Kvikin lähtötilanne

Kansainvälisesti tunnettu keittiöiden, kylpyhuoneiden ja vaatehuoneiden kalustaja Kvik toimii kahdeksalla markkina-alueella. He kohtasivat haasteita erityisesti digitaalisten mainoskampanjoiden tuotantoprosessin kanssa.

Paikallisista kampanjoista vastaavat markkinointipäälliköt joutuivat mainostarpeissaan kääntymään Tanskassa toimivan keskitetyn suunnittelutiimin puoleen. Heidän kauttaan kulkeva monivaiheinen tarkistus- ja hyväksyntäprosessi vei aikaa, ja kampanjoiden tuotanto saattoi kestää jopa yli kolme viikkoa.

Kvikin keskeiset haasteet ja tavoitteet:

  • Hidas tuotantoprosessi: Asiakkaille relevanttien kampanjoiden oikea-aikainen jakelu ja eri markkinoiden trendeihin reagoiminen oli monivaiheisella mainosten tuotantoprosessilla käytännössä mahdotonta.
  • Paikallistamisen tarve: Kvik halusi räätälöidä mainoksensa paikallisille markkinoille vahvistaakseen asiakaskokemusta ja viestien voimaa. 
  • Asiakasdata-alustan hyödyntäminen: Kvik halusi hyödyntää asiakasdata-alustaansa (Customer Data Platform, CDP) kohdentamiseen ja sitä kautta tulosten parantamiseen. Paikallisten kampanjoiden personalisoiminen oli mahdollista integroimalla asiakasdata mainostuotantoon. Tämä vaati erilaisia automaatioita – joita he löysivät Zuuvin Display Automationista.

Ratkaisut

Kvik ratkaisi haasteensa ottamalla käyttöön Zuuvin Creative Performance Platform -työkalun, joka tarjosi seuraavat keskeiset edut:

  • Malleihin perustuva työnkulku: Markkinointipäälliköt voivat luoda itse tai pyytää suunnittelutiimiltä uusia mainosmalleja. Suunnittelijat tekevät uudelleenkäytettäviä mallipohjia, joita markkinointipäälliköiden on helppo muokata omiin tarpeisiinsa ilman ohjelmointiosaamista. Markkinointipäälliköt personoivat ja vaihtavat mainosten sisältöä malleissa itsenäisesti ilman, että heidän tarvitsee pyörittää niitä enää suunnittelutiimin kautta.
  • Paikallinen kohdistaminen: Yhdistämällä asiakasdata-alustan tiedot Zuuviin, Kvik onnistui luomaan dynaamisia, personoituja mainoksia, jotka perustuivat asiakkaiden sijaintiin, mieltymyksiin ja ostokäyttäytymiseen.

Kun paikalliset markkinointitiimit eivät olleet enää riippuvaisia Tanskan keskitetystä suunnittelutiimistä, he pystyivät nopeasti ja itsenäisesti toteuttamaan alueellisesti relevantteja kampanjoita jokaisella kahdeksalla markkina-alueellaan.

Helpota markkinointia Zuuvin avulla

Digitaalisten kampanjoiden hallinnointi useilla eri työkaluilla ja alustoilla voi olla uuvuttavaa. Yhdistämällä kaiken saman katon alle, säästät aikaa ja varmistat asiakaskokemuksen yhtenäisyyden. 

Zuuvin Creative Performance Platform yksinkertaistaa prosessit ja helpottaa kampanjoiden luomista, hallinnointia ja optimointia. Haluatko tietää lisää? Lue lisää Zuuvista.

MAINOS