Kaiku
Mainonta

Puuilo vei Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n, Milttonista vuoden mainostoimisto

4.3.2022 8:45
Toni Rajamäki
Pääpalkinnon voittaneen työn suunnittelusta vastasi Miltton ja tuotannosta Bauer Media.

Puuilo on voittanut Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n eli pääpalkinnon. Pysti tuli Morjensta Pörssiin! -mainoksella, jossa mainostoimistona toimi Miltton, tuotantoyhtiönä Bauer Media ja mediatoimistona GroupM.

Morjensta Pörssiin! voitti myös Yrityskuva-sarjan.

– Mainostajan brändi ja mainoksen sanoma tulevat radiomainoksessa selkeästi esille. Konsepti, käsikirjoitus ja äänimaailma ovat aivan loistavat. Mainoksen aihe on radiossa uutta, mikä yllättää kohderyhmän ja löytää varmasti myös uusia kohderyhmiä. Mainostaja on käyttänyt mainonnassaan johdonmukaista äänistrategiaa, ja äänen käyttäminen pääasiallisena välineenä on ollut mestarillista niin kuluttajille kuin sijoittajille. Morjensta vaan, voittaja voi totisesti iloita suorituksestaan, kilpailun tuomaristo perustelee.

Miltton voitti Vuoden mainostoimisto -sarjan, jossa sen kanssa kilpailivat Drama Queen, Folk Finland ja Hasan & Partners. Viime vuonna voiton vei Folk. Milttonin töistä sarjavoiton otti myös jääkiekon SM-liigalle tehty Pelipäivän rutiinit -sarja, joka vei Paikallinen-sarjan.

Vuoden tuotantoyhtiö on Miracle Sound ja Vuoden media toimisto GroupM. Vuoden radiomainostajan pystin nappasi LähiTapiola.

– Tänä vuonna raati oli voittajista hyvin yksimielinen ja ylpeä. Joukossa oli vahvoja mainostajia, jotka pistävät kerta kerran jälkeen paremmaksi sekä mainostajia ja aiheita, joita harvemmin radiossa on kuultu. Grand Prix -voittaja nousi selkeästi yli muiden. Puuilolla on selkeä äänistrategia ja ensimmäisenä se uskalsi tehdä radiovetoisen kampanjan pörssiin menemisestä. Listautumismainonnan ei tarvitse olla ryppyotsaista, sanoo tuomariston puheenjohtaja, Omnipressin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila.

– Haluan vielä painottaa, miten hienoa on, että meillä on vapaa media, vapaa kaupallinen radio ja markkinatalous. Uskon, että viimeaikaisten tapahtumien myötä radiossa kuullaan tulevana vuonna räjähdysmäinen kasvu yhteiskunnallisessa- ja yritysvastuumainonnassa, Mikkonen-Mannila jatkaa.  

Kaiku-kilpailun voittajat: 

Tuotteet: 


Puuilo - Puuilo   

Palvelut: 


Miltä Kuusamo kuulostaa? - Ruka-Kuusamo Matkailu ry 

Yhteiskunnallinen: 


Kasvokkain – tarinoita ihmisen ja työn arvosta: Tehy ry  

Musa & jingle: 


Lidl Suomi feat. Spekti - Ay Makarena - Lidl Suomi  

Paikallinen: 


Pelipäivän rutiinit -sarja - Jääkiekon SM-Liiga Oy  

Yrityskuva: 


Morjensta Pörssiin! - Puuilo  

Teho:


Kyllähän tämä uskomattomalta kuulostaa - Janneniska  

Yritysvastuu:


Joulutoiveiden taikapallokakku - K-Supermarket  

Grand Prix: 


Morjensta Pörssiin! – Puuilo 

Vuoden radiomainostaja: 


LähiTapola 

Vuoden mainostoimisto: 


Miltton  

Vuoden tuotantoyhtiö/tuottaja: 


Miracle Sound  

Vuoden mediatoimisto: 

GroupM 

Vuoden ääninäyttelijä:

Jarkko Tamminen  

Kultainen mikki -elämäntyöpalkinto: 

Titta Jokinen 

Kaikki voittajat ja mainosspotit löytyy täältä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)