Toimistot

Perinteikkäässä Vuoden Mainos -kilpailussa oli yksi ylitse muiden – “Lopputulos oli loistava ja voittaja selkeä”

Vuoden Mainos -kilpailun voittajat julkistettiin viime viikolla.
Kuva:
Grundlage
Perinteikkäässä Vuoden Mainos -kilpailussa oli yksi ylitse muiden – “Lopputulos oli loistava ja voittaja selkeä”

Vuoden Mainos -kilpailun Grand Prix’n eli pääpalkinnon voittajasta ei jäänyt tänä vuonna epäselvyyttä, kertoo tuomaristoa johtanut Hasan & Partnersin toimitusjohtaja Riku Vassinen

Perinteikkään, jo 24 vuoden ajan järjestetyn kilpailun pääpalkinto meni Grundlagelle, joka uusi “mestaruutensa”. Grundlage vei pystin Aarikalle suunnittelemallaan brändiuudistuksella.

– Tuomaroinnissa mentiin mainonnan ytimeen. Mitä on oivallus? Mitä on hyvä toteutus? Onko tämä oikeasti hyvä tulos? Tähän lajiin ei voi suhtautua muuta kuin intohimoisesti ja tuomaristossa varsinkin loppua kohden desibelit nousivat. Eikä vain kovaäänisyydestään tunnetun päätuomarin toimesta. Lopputulos oli kuitenkin loistava ja voittaja selkeä! Kertoo Vassinen.

Pääpalkinnon lisäksi työ voitti Paras Suunnittelu -sarjan. Paras Toteutus -sarjan voittivat Grundlagen ja Simelius Simeliuksen yhteistyössä Puffille suunnittelemat ja toteuttamat brändikuvat. Paras Tulos -sarjan voitti Drama Queen Communicationsin Alentajat-kampanja. Uusi menestyjä oli Taideakatemian 2. vuoden opiskelija Ayan Aden, joka yllätti vieden Oivallus-sarjan sekä Juniori-sarjan.

Vuoden Mainos Elämäntyöpalkinnon saivat Eka Ruola ja Turun Kaupungin matkailujohtaja Anne-Marget Hellén.

– Elämäntyöpalkinto vetää hiljaiseksi tällaisen äänekkäämmänkin kaverin. Kollegoilta saatu tunnustus tuntuu erittäin arvokkaalta ja tekee minut hyvin onnelliseksi, nöyräksi ja kiitolliseksi. Tämä Telakalla koettu ilta ei hevillä unohdu. Tuskin edes diskomusiikilla, sanoo Nitroa luotsaava Ruola.

– Elämäntyöpalkinto oli yllätys ja suuri ilo ja kunnia, etenkin kun se tuli mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisilta, joiden kanssa olen saanut työskennellä noin 30 vuotta. Mainonnan ja markkinoinnin ostaminen ja hyvän briiffin antaminen on taitolaji, johon pitää kasvaa. Yhdessä. Se on molemminpuolista luottamusta, inspiroitumista ja yhteistä iloa tavoitteiden saavuttamisesta! Kiitos palkinnosta, huikeista vuosista ja hienosta illasta! Lisää Hellén.

Vuoden Mainos -kilpailu on alun perin MARK Suomen Markkinointiliiton Turun jaoston järjestämä kilpailu. Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1998, ja tänä vuonna se järjestettiin viimeistä kertaa.

Katso kaikki voittajat täältä.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa