Toimistot

Lions-pystin saaneen Directors Guildin Juha-Matti Nieminen: “Filmiä tehdessä en kelannut sekuntiakaan, että tässä tehdään Cannes-voittajaa”

Suomalainen tuotantoyhtiö oli mukana Porschen pronssia voittaneessa kampanjassa.
Kuva:
DG
Lions-pystin saaneen Directors Guildin Juha-Matti Nieminen: “Filmiä tehdessä en kelannut sekuntiakaan, että tässä tehdään Cannes-voittajaa”

Suomeen on tullut Cannes Lions -festivaaleilta tänä vuonna vasta yksi pysti, ja se meni tuotantoyhtiö Directors Guildille, joka oli mukana Porschen pronssileijonan voittaneessa Drive2Extremes-kampanjassa.

Pysti tuli kategoriassa Film Craft. DG:n tehtävä oli järjestää Suomen-kuvaukset Levillä.

Lue myös: Directors Guild pääsi tekemään keskellä pandemiaa kansainvälistä huipputuotantoa, joka oli täynnä haasteita – lopputulemana syntyi globaalisti palkittu työ

DG:n vastaava tuottaja Juha-Matti Nieminen hehkutti voittoa MarkkinointiUutisille.

– Tämä on todella hieno ja tärkeä asia, ja totta kai on upeaa tulla huomatuksi maailman parhaiden joukossa, Nieminen kertoi.

Työ on saanut tunnustusta myös muissa kansainvälisissä kisoissa. The One Show'sta tuli hopeaa, ja pystejä irtosi myös Cannes Lions -organisaation järjestämästä Dubai Lynx Awardsista.

– Filmiä tehdessä en kelannut sekuntiakaan, että tässä tehdään Cannes-voittajaa. Varovaisesti osasin kuitenkin toivoa palkintoa täältä, koska työ on palkittu jo niin monessa muussa kilpailussa, Nieminen kertaa.

Palkinto itsessään ei ole tärkein asia Niemiselle. Hän on kertonut tavoitteekseen nousta omassa työssään maailman parhaimpien joukkoon, ja Cannes-pysti osoittaa, että taso on jo korkealla.

– Tietenkin palkitseminen tuntuu hyvältä, mutta eniten merkitystä on sillä, että usko sisällön merkitykseen kantaa hedelmää. Tämä tuotanto on malliesimerkki siitä, mitä vilpitön kunnianhimo parhaimmillaan tarkoittaa sisällöksi muutettuna, hän kiteyttää.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa