Mainos

Kvartaalin parhaat natiivimainokset on listattu – lue mitä tavoitteita ja tuloksia kampanjoilla on saatu aikaan

22.8.2022 16:48
MarkkinointiUutiset
Ohjelmalliseen natiivimainontaan erikoistunut Readpeak listasi jälleen kvartaalin parhaat ohjelmalliset natiivimainoskampanjat. Lue millaisia kampanjoita Q2 parhaista löytyy listan kärkipäästä ja ota oppeja mukaan itsellesi. 

MAINOS: Readpeak

”Ohjelmallisen natiivin vuosi jatkuu vahvana, joka näkyi kampanjamäärän kasvuna Q2:lla (+20%). Eniten lukijoita keräsivät sisällöt, jotka liittyivät talouteen, terveyteen, ruokaan ja asumiseen. Readpeakin CPC malli on varsin toimiva laajoihin aihealueisiin, koska suuresta massata voidaan etsiä kiinnostuneet lukijat kustannustehokkaasti”, kuvaa Ville Veikkolainen Readpeakiltä natiivimainonnan tilannetta tällä hetkellä. 

Vertailussa oli mukana 614 kpl kampanjaa ja 2210 kpl mainosvariaatiota Q2/2022 aikana 

Q2/2022 parhaat ohjelmallisen natiivin kampanjat

1. Sifter Capital Oy (CTR 4,54 %) 


”Jatkuva laadukkaiden ja ennen kaikkea ajankohtaisten sisältöjen tuottaminen on tämän mainostajan kohdalla loistavien tulosten taustalla kvartaali toisensa jälkeen. Sifter on ollut joka kvartaali parhaiden joukossa.” Ville Veikkolainen summaa. 

2. Nordnet Oy (CTR 2,55 %)

Trafiikin ohjaus sivulle oli kampanjan päätavoite. ”Tavoitteena kampanjalla oli saada sekä nykyisiä, että uusia asiakkaita käymään osinkokalenterisivulla. Liikenteen ohjaamiseen käytämme vahvaa omaa mediaa, myös sähköpostimarkkinointia ja sosiaalista mediaa. Kampanjasivua ja liikennettä boostattiin somemainonnalla ja natiivimainonnalla, tähän markkinointikokonaisuuteen Readpeakin ohjelmallisen natiivin osinkokampanja sisältyi. Nämä kanavat ovat toimineet meillä ennenkin hyvin ja tuottaneet hyviä tuloksia kustannustehokkaasti. Sivustolla vierailuiden myötä nykyisten asiakkaiden aktivointi ja uusasiakashankinta tehostuu.” kertoo Nordnetin onnistuneesta kampanjasta Head of Marketing Soile Ruuskanen.

Soile jatkaa vielä kampanjan toimivuudesta: ”Kyseinen kampanja toimi hyvin, koska otsikoita ja kuvia testattiin kampanjan aikana. Lisäksi mediavalinnat olivat talouspainotteisia.”

Natiivimainonnan roolia markkinoinnin kokonaisuudessa Soile kuvaa: ”Natiivimainonta tukee Nordnetin omaa vahvaa mediaa, jonka kautta voimme levittää artikkeleita opetus- ja inspiraatiomielessä. Käytämme natiivimainontaa varsinkin hyvin toimivien sisältöjen boostaamiseen. Natiivimainonta onkin mukana melkein kaikissa lanseerauksissa ja kampanjalähdöissä, varsinkin kun teemme isompia kampanjakokonaisuuksia. Natiivimainoksilla saamme myös lähtökohtaisesti parempaa CTR:ää ja liikennettä sivustollemme verrattuna display -mainontaan.”

3. Pfizer (CTR 2,2 %)

Chart, bubble chartDescription automatically generated


”Kampanjan lähtökohtana on kasvattaa tietoisuutta Turun Yliopiston ja Pfizerin yhdessä toteuttamasta Punkkilive-palvelusta, johon kuka tahansa luonnossa liikkuja voi ilmoittaa omista punkkihavainnoistaan. Tarkoituksena on aktivoida ihmisiä raportoimaan punkkihavainnoistaan ja täten auttaa Turun Yliopistoa punkkeihin eli puutiaisiin liittyvässä tutkimuksessa. Ihmiset voivat myös käydä tarkistamassa Punkkilivestä punkkitilanteen esim. oman asuinalueen tai mökkipaikkakunnan osalta.Pfizerin Omnichannel Marketing Manager Carolina Lockmer avaa kampanjan tavoitteita 

Carolina jatkaa kampanjan tuloksista ja natiivimainonnan roolista: ”Kampanja on edelleen käynnissä, mutta tähänastiset mittarit osoittavat hyviä tuloksia. Punkkilivessä on vierailtu kesän aikana ahkerasti ja punkkihavaintoja ilmoitettu kuluvan vuoden aikana yhteensä lähes 70 000. Eri digikanavien lisäksi kampanjassa on mukana myös radio. Natiivimainonnan osalta mainonta näyttää toimineen hyvin ja houkutelleen ihmisiä palvelun ääreen. Natiivimainonta sopii Punkkiliven markkinointiin hyvin, koska punkit, niiden esiintyminen ja niiltä suojautuminen ovat aiheita, jotka kiinnostavat kuluttajia laajalti. Näin ollen myös sisältönostot näistä aiheista houkuttelevat ihmisiä laajemman sisällön ja tämäntyyppisen palvelun pariin.

4. Suomen Pipliaseura (CTR 2,17 %)


Kyseinen kampanja oli parhaiden joukossa jo Q1 aikana. Sen suosio jatkui edelleen. ”Mielenkiintoinen sisältö keräsi paljon lukijoita myös tällä tarkastelujaksolla. Tämän lisäksi kampanjan ajankohtaisuus, yllätyksellisyys ja sopiva konteksti varmistivat loistavat tulokset Suomen Pipliaseuran Agricola -kampanjalle.” Ville Veikkolainen avaa onnistumista. 

5. Bonava (CTR 2,02 %)

”Kampanjan tavoitteena oli tuoda esille uudisasuntoon sijoittamisen etuja ja tavoittaa uusia sijoittaja-asiakkaita. Sijoittajakohderyhmä tavoitettiin tarkasti ohjelmallisella natiivilla sijoittajille olennaisista medioista. Pystyimme natiivimainonnalla kertomaan tarkemmin Bonavan luomista onnellisista ja ekologisista naapurustoista sekä perustelemaan, miksi sijoittajan tulisi sijoittaa juuri Bonavan uudisasuntoon. Optimoimme ja testasimme kampanjaa kampanja-aikana saadaksemme parhaan mahdollisen tuloksen.” kuvaa Bonavan markkinointipäällikkö Maija Murto kampanjan tavoitteita ja onnistumista.

Maija kertoo natiivin roolista Bonavan markkinoinnissa: ”Natiivimainonnalla on vahva rooli sisältömarkkinoinnissamme. Uuden kodin osto on iso päätös, joka tehdään vahvasti tunnepohjalta. Koska Bonava-kodeissa ja -naapurustoissa on kyse ennen kaikkea elämästä, jota niissä muuton jälkeen eletään, saamme natiivimainonnan kautta tuotua tarinallisuutta aivan uudella tavalla kohdeyleisön ruudulle. Kerromme muun muassa alueiden kehityksestä paikallisissa lehdissä tai miten huomioimme ilmaston ja energiatehokkuuden uusissa naapurustoissamme. Luomme onnellisia naapurustoja ja haluamme kertoa niiden kehityksestä oikeissa paikoissa.” 

Q2 /2022 parhaat ohjelmallisen natiivin kampanjat TOP 20 listaus 


Kiinnostuitko kokeilemaan ohjelmallista natiivia? Lisätietoja
täältä 

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)