Mainos

Kvartaalin parhaat natiivimainokset

1.3.2022 6:28
MarkkinointiUutiset
Ohjelmalliseen natiivimainontaan erikoistunut Readpeak listasi kvartaalin parhaat ohjelmalliset natiivimainoskampanjat. Lue millaisia kampanjoita löytyy listan kärjestä ja ota oppeja mukaan itsellesi.

MAINOS: Readpeak

Ville Veikkolainen Readpeakiltä kertoo, että ohjelmallinen natiivi kasvaa kasvamistaan Suomessa. ”Ohjelmallisen natiivimainonnan kasvu jatkuu Suomessa hyvää vauhtia. Suomalaiset mainostajat ovat hyviä tuottamaan sisältöjä, jotka ovat kiinnostavaa lukijoille. Kun yhdistetään nämä laadukkaat sisällöt, hyvä teknologia ja premium julkaisijat, tulokset ovat tätä luokkaa kuin näillä parhailla kampanjoilla”. 

Vertailussa oli mukana 393 kampanjaa ja 2064 mainosvariaatiota Q4/2021 aikana 

Q4 parhaat ohjelmallisen natiivin kampanjat 

1. Sifter Capital Oy (CTR 3,26 %) 

Ilari Pousi Sissy Oy:stä kertoo asiakkaansa kampanjasta: ”Kyseinen kampanja on osa Sifterin jatkuvaa mainontaa. Natiivimainonta on osoittanut meille, että tavoitamme sen avulla meitä kiinnostavaa kohderyhmää. Tuotamme paljon sisältöä ja seuraamme herkästi, että osaamme puhutella kohderyhmää kiinnostavalla tavalla.” 

Natiivimainonnalla on iso rooli Sifterin markkinoinnissa: ”Natiivimainonnan kautta tuleva liikenne on ollut varsin laadukasta ja liiketoiminnan kannalta konkreettista. Mielestäni tässäkin on perimmiltään kyse siitä, että perusasioita pitää vain jaksaa puurtaa niin saadaan hyviä tuloksia aikaan.” avaa Ilari heidän ajatuksiaan ohjelmallisesta natiivista.

”Tässä on löydetty voittava resepti natiivimainontaan kuukausi kuukauden jälkeen. Kampanjat keräävät isoja klikkimääriä joka kerta, koska kampanjoihin valitaan oikeat mediat ja niihin oikeanlaiset sisällöt. Tällainen medioiden ja sisältöjen yhdistäminen on täydellinen toimintapa natiivimainonnassa.” Ville Veikkolainen Readpeakiltä valottaa kvartaalin parhaan natiivimainostajan toimintaa. 

2. Rinta-Jouppi Oy (CTR 1,88 %) 

Miro Autere Rinta-Joupilta avaa onnistuneen kampanjan tavoitteita: ”Halusimme lisätä kuluttajien tietoisuutta tulevasta laajennuksesta Kuopioon. Sisällöltään kampanjaa voisi luonnehtia tiedotteeksi, mutta myös brändikampanjaksi. Rinta-Joupin Autoliikkeellä on pitkät perinteet, joista nousevat kuluttajille keskeiset arvot; nopeus, ketteryys ja rehellisyys. Kampanjan yksi tavoitteista oli kertoa paikallisille kuluttajille, että tämä palvelukonsepti on tuotu nyt lähemmäs myös heitä.”

Natiivimainonta on iso osa Rinta-Joupin autoliikkeen markkinointia. ”Ohjelmallinen natiivimainonta on yksi kanava tässä meidän monikanavaisessa natiivimarkkinoinnin paketissa. Keskitetty jakelu yhdestä paikasta helpotti tiedotteen jakamista verrattuna perinteiseen lehdistötiedotteeseen, jota jaetaan medialle. Artikkeli oli suunnattu kuluttajille ja natiivimainonta on mielestämme yksi parhaista tavoista lähestyä heitä.” Miro kertoo ja jatkaa ” Kyseisen kampanjan lopullisten tulosten mittaaminen nähdään uuden myymälän avautuessa, mutta tällä hetkellä kampanja vaikuttaa onnistuneelta lukujen valossa.”

”Tässä kampanjassa oli käytössä juuri oikealla tavalla Reapeakin maantieteellisen kohdennuksen ominaisuus. Kampanja kohdennettiin tietylle alueelle Suomessa, juuri tälle alueelle relevantilla sisällöllä. Kohdennuksen ja sisällön yhteensovittaminen oli tässä kampanjassa loistavien tulosten ja tarkkaan kohdennetun kohderyhmän kiinnostuksen herättämisen taustalla.”  sanoo Ville Veikkolainen Readpeakiltä. 

3. OP Varallisuudenhoito (CTR 1,68 %)

Maria Hietajärvi, OP Varallisuudenhoidon markkinoinnista kertoo natiivimainonnan roolista OP:lla ”Inspiroivat ja innostavat sisällöt ovat tärkeä osa ostopolkuamme. Natiivimainonta on erinomainen kanava kohdentaa ja ohjata yleisöä kiinnostavan sisällön pariin. Ohjelmallisella natiivimainonnalla saamme laadukasta liikennettä sivustollemme ja data kertoo, että lukijat viihtyvät sisältöjemme parissa pitkiäkin aikoja.”

”Mittaamme mainonnan toimivuutta jatkuvasti ja tuloksien ansiosta natiivimainonta on lunastanut paikkansa osana jatkuvan mainonnan kanavavalikoimaamme. Määritämme konversiopolut kaikille sisällöille ja testaamme jokaisessa kampanjassa useita erilaisia mainosversioita. Olemme löytäneet tekijöitä, jotka nostavat tehokkuutta ja tuovat tuloksia, ja näin varmistamme, että viestimme menee perille.” jatkaa Maria OP:n toimintatavoista.

OP:ssa halutaan auttaa suomalaisia vaurastumaan ja kannustetaan aloittamaan säästäminen ja sijoittaminen. ”Olemme iloisia, että juuri tämä vakuutussäästämisen kampanja kiinnosti niin monia, sillä säästämällä säännöllisesti pitkäjänteisesti saa kasvatettua hyvän potin tulevaisuutta varten.” iloitsee Maria. 

”OP on vahva natiivimainonnassa ja hallinnoi sitä todella hyvin. Juuri tässä kyseisessä kampanjassa tuli menestystä, koska siinä yhdistettiin oikeanlainen sisältö ja Readpeakin kontekstikohdennus. ” Ville Veikkolainen kertoo. 


Kuten tuloksista näkee, Readpeakin itsepalvelualustalla on mahdollista rakentaa erityyppisiä kampanjoita ja hakea omalle yritykselle toimivinta natiivimainontastrategiaa. Kohdentaa voi lokaation, kontekstin tai sisällön mukaan ja tehdä jatkuvaa A/B testausta parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Jatkuvalla innovoinnilla ja testaamisella voidaan saavuttaa kvartaaleja kestävä voittava konsepti tai nostaa tuloksia yhä paremmalle tasolle. 

Top-lista: Kvartaalin parhaat natiivimainokset


MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)