Mainos

Kuinka hyödyntää sähköpostia verkkokaupan markkinoinnissa?

14.10.2022 16:20
MarkkinointiUutiset
Koska verkkokauppoja syntyy yhä enemmän, oma sähköpostimarkkinoinnin strategiasi voi olla kriittisen tärkeä liiketoiminnan kasvullesi.

Verkkokauppaliiketoiminnan suurimpia etuja on se, että voit kasvattaa verkkokaupan avulla sähköpostilistaasi. Senkaltaista dataa ei ole kenelläkään muulla ja saat siitä kilpailuetua: voit rakentaa asiakassuhdetta ja pitää asiakkaasi sitoutuneina. Koska verkkokauppoja syntyy yhä enemmän, oma sähköpostimarkkinoinnin strategiasi voi olla kriittisen tärkeä liiketoiminnan kasvullesi.

Toimialan tilastojen mukaan sähköpostien keskimääräinen avausprosentti on 21 %, joista 2,56 % klikkaa itsensä verkkokauppasivustolle. Mielenkiintoista ja samalla hyvin tärkeää on havaita, että 55 % sähköposteista avataan mobiililaitteilla. Sähköpostien mukautuvuus mobiliilaitteille on siten oleellisen tärkeää menestyksekkäiden sähköpostien luomiseksi. 

Kun ymmärrät tämän, et varmaankaan halua tyytyä vain keskivertoon? Tämä perinpohjainen opas verkkokaupan sähköpostimarkkinointiin auttaa sinua menestymään. 

Sisällysluettelo

  • Mitä on verkkokaupan sähköpostimarkkinointi?
  • Miksi sähköpostikampanjat ovat korvaamattomia verkkokaupan menestykselle?
  • Erilaiset sähköpostityypit, joita verkkokauppa voi lähettää
  • Tärkeimmät elementit verkkokaupan sähköpostiviesteissä
  • Verkkokaupan sähköpostimarkkinoinnin parhaimmat käytännöt
  • Tehokkaimmat verkkokaupan sähköpostimarkkinoinnin työkalut

Mitä on verkkokaupan sähköpostimarkkinointi?

Sähköpostimarkkinointi on nykyisin erityisesti verkkokaupassa arvokkaimpia markkinoinnin työkaluja, koska sen ansiosta voit olla henkilökohtaisesti yhteydessä asiakkaisiisi hyvin edulliseen hintaan. 

TextDescription automatically generated

Kuten nimestä voi päätellä, sähköpostimarkkinointi on tehokas markkinoinnin strategia, jossa sähköpostia käytetään verkkokaupan tuotteiden ja palveluiden markkinointiin potentiaalisille ja olemassaoleville asiakkaille. Sähköposti on suosittu verkossa tapahtuvan yhteydenpidon muoto, koska se on käytännöllinen, tehokas, edullinen ja tuottoisa.

Verkkokaupan sähköpostimarkkinointi voi olla yksinkertaisimmillaan sitä, että lähetät muistutussähköpostin asiakkaalle, joka lisäsi verkkokaupassasi jonkin tuotteen ostoskoriin, mutta ei suorittanut ostosta loppuun. Verkkokaupan sähköpostimarkkinointia voi olla myös monimutkaisempi erilaisten kampanjoiden yhdistäminen myynnin kasvattamiseksi. Sinä päätät, kuinka käytät sähköpostimarkkinointikampanjoita. Kaikki riippuu siitä, mitkä ovat esimerkiksi yrityksesi tavoitteet, markkinoinnin tavoitteet, kohdeyleisö ja liiketoiminnan kasvu. Joka tapauksessa sähköpostimarkkinointi ruokkii ja rakentaa vakaata, pitkäaikaista suhdetta ja luottamusta asiakkaisiin - ja se tekee ihmeitä. 

Sähköpostisi vaikuttavat siihen, miten asiakkaasi näkevät brändisi, riippumatta siitä, asioivatko he verkko- vai kivijalkakaupassa. Siksi sähköpostimarkkinoinnin strategian täytyy sitouttaa asiakkaasi ja pitää heidät varpaillaan. Muussa tapauksessa saatat menettää asiakkaasi kilpailijalle, sillä asiakkaasi saavat tonneittain sähköpostia eri yrityksiltä. 

On lukemattomia tapoja käyttää digitaalisia markkinoinnin strategioita verkkokaupan myynnin lisäämiseksi, alkaen klikkausten määrään perustuvasta mainonnasta (pay per click, PPC) ja päättyen kampanjasähköposteihin ja uutiskirjeisiin. Sähköposti on paljon kustannustehokkaampi ja kohdennetumpi tapa tavoittaa asiakkaat, sillä voit viestiä heille suoraan brändistäsi käsin. Lisäksi voit hyvin nopeasti saada kattavan kuvan siitä, miten sähköpostimarkkinointisi toimii ja hioa mainontaa niin, että se tuottaa tulosta. 

Muutamia tärkeimpiä verkkokaupan sähköpostimarkkinointikampanjoiden mittareita: 

  1. Toimitettavuusprosentti
  2. Avausprosentti
  3. Konversioprosentti
  4. Bounce-prosentti eli takaisin ponnahtaneiden viestien määrä
  5. Klikkausprosentti (Click-through rate, CTR)
  6. Sähköpostilistalle liittymisen prosentti
  7. Sähköpostilistalta eroamisen prosentti 

Kun verkkoliiketoiminta kasvaa, se vaikuttaa myös sähköpostimarkkinoinnin suuntaan. Markkinointikampanjoiden täytyy olla yhtenäisessä linjassa tavoitteiden ja myynnin suorituskykymittareiden (KPI) kanssa.

Vaikka sosiaalista mediaa tarvitaankin liiketoiminnan skaalautumiseen, sähköpostimarkkinointi on paras digitaalisen markkinoinnin työkalu asiakashankinnan edistämiseen. 

Sähköpostimarkkinointi toimii, koska sitä voi käyttää bränditietoisuuden parantamiseen, ensivaikutelman antamiseen sekä koukuttaviin viesteihin. Muista kuitenkin muutama asia, jotta sähköpostejasi ei pidetä roskapostina: 

  1. Älä osta kontaktilistoja
  2. Kerää kontakteja liittymislomakkeilla
  3. Lisää viesteihin aina linkki, jolla postituslistalta voi poistua
  4. Jaa kontaktisi kohdennettuihin alaryhmiin
  5. Vältä viestien sisällössä roskapostimaisia sanavalintoja
  6. Jaa sisältöä laadukkaasti

Nyt tiedämme, mitä verkkokaupan sähköpostimarkkinointi on ja miksi se on tärkeää sekä ymmärrämme tärkeimmät mittarit kampanjoiden seurannassa. Seuraavana tutustumme verkkokaupan sähköpostimarkkinoinnin käytäntöihin, erilaisiin sähköpostityyppeihin sekä oleellisimpiin seikkoihin, joita tulee pitää mielessä, kun luo sähköposteja, joiden tavoitteena on kasvattaa konversiota ja myyntiä 

Miksi verkkokaupan sähköpostimarkkinointikampanjat ovat menestyksen kannalta ratkaisevia?

DiagramDescription automatically generated with low confidence

Seuraavat lukemat kenties selittävät, miksi sähköpostimarkkinointi on ratkaisevaa verkkokaupan onnistumiselle: 

  1. 99 % sähköpostin käyttäjistä tarkastaa sähköpostinsa päivittäin.
  2. Yli 80 % jälleenmyyjistä pitää pitää sähköpostimarkkinointia yhtenä tehokkaimmista tavoista säilyttää asiakas. 
  3. 59 % kuluttajista uskoo, että markkinointisähköpostit vaikuttavat heidän ostopäätöksiinsä. 

Sähköpostimarkkinointi ei ainoastaan lisää tietoisuutta brändistä ja sen uskottavuudesta vaan auttaa myös asiakkaiden säilyttämisessä. 

Verkkokaupassa käytettäviä sähköpostityyppejä 

Mietitkö, millaisia sähköposteja verkkokauppa voisi lähettää? Tutustu alkajaisiksi seuraavaan valikoimaan. 

TimelineDescription automatically generated

 

1. Tervetulosähköpostit

Tervetulosähköposti on ensimmäinen askel pitkäaikaisen asiakassuhteen luomisessa. Tervetuloviesti on ota tai jätä -hetki, joten pidä huoli, että tervetulosähköpostillasi on tarkoitus, että se kiinnostaa lukijaa ja että se houkuttelee toimintaan. On aivan turhaa tehdä tervetuloviesti, joka on vain tilauksen vahvistusviesti. 

Tervetuloviestin tärkein tavoite on näyttää uudelle kontaktille, mistä liiketoiminnassasi on kysymys ja mitä oikein tarjoat asiakkaallesi. Tämä on hetki, jolloin saat asiakkaaltasi enemmän huomiota kuin enää koskaan myöhemmin. 

Yksinkertainen, helppolukuinen tervetulosähköposti on hyvä alku. Tosin brändit voisivat olla rohkeampia palkitessaan uusia kontakteja postituslistalleen liittymisestä. 

2. Asiakasuskollisuutta tukevat sähköpostit 

Asiakasuskollisuus ei kehity yhdessä yössä tai yhden kampanjan myötä. Siksi säännölliset hyvin kohdennetut sähköpostikampanjat asiakasuskollisuuden kasvattamiseksi ovat hyvä idea. Niillä vaalit suhdetta sekä olemassaoleviin että uusiin kontakteihin. Asiakasuskollisuuskampanjat myös lisäävät asiakkuuden elinkaariarvoa. 

Olet luultavasti kuullut premium-jäsenohjelmista. Sellaisia ovat yleisimmät kanta-asiakasohjelmat, joita brändit käyttävät houkutellakseen käyttäjiä rekisteröitymään eksklusiiviselle sähköpostilistalle, joka antaa asiakkaille muita aiemmin pääsyn erikoistarjouksiin, tuotejulkaisuihin sekä erikoistapahtumiin.

3. Syntymä- ja vuosipäiväsähköpostit

Kukapa ei haluaisi tuntea olevansa ainutlaatuinen?

Kun yritys muistaa asiakkaan syntymäpäivän tai muun vuosipäivän, yhteydenpito nousee aivan uudelle tasolle. Personoidut viestit kasvattavat luottamusta ja lisäävät yhteydenpitoa asiakkaan kanssa. Personoidut sähköpostit voivat sisältää alennuksia, palkintoja ja erikoistarjouksia. 

Kun asiakas liittyy postituslistallesi, eikä hänestä tiedetä muuta, kysy häneltä hänen syntymäpäiväänsä. Pelkkä hinta ei ole syy, jolla kannustaa asiakkaita ostoksille. Voit kannustaa asiakkaita tekemään ostoksia hinnan lisäksi myös yhteisten arvojen, asiakkaan sitoutumisen ja yleisen brändikokemuksen perusteella tarjoamalla ostamisen kannustimia, jotka perustuvat aiempaan vuorovaikutukseen. 

4. Uudellenaktivointisähköpostit 

Verkkokaupassa ja sähköpostimarkkinoinnissa on aina myös huonosti sitoutuneita kontakteja ja asiakkaita. He ovat kontakteja, jotka eivät ole käyneet kaupassasi, eivät ole ostaneet mitään tai edes avanneet viestejäsi pitkään aikaan. He tuntevat brändisi sekä tuotteesi ja/tai palvelusi, mutta eivät reagoi. 

Huonosti sitoutuneet kontaktit ovat yleensä kuitenkin vastaanottavaisempi yleisö kuin täysin vieraat. Kehotteet saada heidät sitoutumaan uudelleen ovat yleensä tehokas keino saada heidät takaisin aktiivisiksi. 

Jos verkkokaupassasi on meneillään alennus tai kilpailu, jossa voi voittaa palkinnon, pidä huoli, että se on hyvin näkyvissä. Jos mahdollista, personoi yhteydenottosi, jotta asiakas tuntee olonsa erityiseksi. Henkilökohtaista huomiota ei yleensä voi vastustaa!

Kun muistutat heikosti sitoutuneita kontakteja brändistäsi, käytä fraaseja kuten “Meillä on sinua ikävä!” tai “Tule takaisin!”

5. Ostoksen jälkeen lähetettävät sähköpostit

Uuteen asiakkaaseen investointi on huomattavasti kalliimpaa kuin vanhan asiakkaan pitäminen. Siksi uudelleen ostoksille tuleva asiakas lisää hyvin yrityksen pääoman tuottoastetta. 

Ostoksen jälkeen lähetettävän sähköpostin suurin hyöty on siinä, että se helpottaa yhteyden ylläpitämistä asiakkaaseen. Sähköposti on myös hyvä vaihtoehto joskus epämukaville seurantapuheluille, jotka voivat viedä paljon aikaa ja sotkea ihmisten aikatauluja. 

Ensiostos on kauppiaan ja asiakkaan suhteen kivijalka. Siksi on tärkeää, että lähetät ensiostoksen jälkeen sähköposteja uusille asiakkaille, jotta saat vaalittua asiakassuhdetta ja käännettyä heidät vakituisiksi asiakkaiksi. 

Ostoksen jälkeen lähetettävillä sähköposteilla voi kerätä asiakaspalautetta sekä markkinoida toisia tuotteita tai palveluita, joista asiakas voisi olla kiinnostunut.  

6. Mainossähköpostit

Me kaikki saamme useita mainossähköposteja päivässä. 

Suurimmassa osassa näistä sähköposteista ei ole strategiaa tai systemaattisuutta. Vastaanotamme kuukausittain satoja latteita mainonnan itsestäänselvyyksiä, joita emme edes avaa. Se on järkyttävää. Mainoskampanjat vaativat huolellista harkintaa. 

Mainossähköpostien tarkoitus on tavallisesti saada sähköpostin tilaaja ostamaan jotakin sekä saada jo olemassaoleva asiakas muuttumaan brändilähettilääksi. Tämä on vastakohta niin sanotuille transaktioviesteille, joilla asiakkaalle ilmoitetaan esimerkiksi heidän tilauksensa etenemisen tilanteesta tai annetaan tietoja asiakkaan käyttäjätilistä. 

Brändit mainostavat mainossähköposteilla tavallisesti tuotteitaan, palveluitaan, tekemiään kauppoja sekä kampanjoita. Keskity siis näidenkin viestien sisältöön.  

7. Unohdetusta ostoskorista muistuttavat sähköpostit

Verkkokaupan ostoskoreista unohdetaan tavallisesti 60–80 %. Unohdetusta ostoskorista muistuttaminen sähköpostilla on suosituimpia tapoja saada takaisin menetetyt tulot. 

Unohtuneesta ostoskorista muistuttavat sähköpostit keskittyvät vahvasti konversioon. Ne kehottavat selkeästi asiakasta toimimaan. Tällaisia viestejä käytetään tyypillisesti erilaisten juhlapyhien ja sesonkien ajan sähköpostimarkkinointikampanjoissa, kuten joulukampanjoissa tai kesäalennusmyynneissä. 

8. Palautteen antamiseen kannustavat sähköpostit 

Palautteet ja käyttäjäkokemukset ovat tärkeitä tapoja lisätä kuluttajan luottamusta. Erityisesti niitä tarvitsevat ne, jotka vielä epäröivät ostosta. Epäröivän kuluttajan voi käyttäjäkokemusten avulla liikuttaa eteenpäin myyntisuppilossa.

83 % ihmisistä ostaa uusia tuotteita asiakaspalautteeseen perustuen, ja Yhdysvalloissa neljä viidestä asiakkaasta lukee käyttäjäarvioita ennen ostoksen tekoa. Käyttäjäkokemukset muokkaavat brändin mainetta, lisäävät liiketoiminnan uskottavuutta ja ovat se välttämätön “social proof”, joka vaikuttaa kuluttajakäyttäytymiseen

9. Hinnan alennuksesta kertovat sähköpostit

Hinnoittelulla on merkittävä vaikutus verkkokaupan menestykseen. Myyjän täytyy tuloksellisen markkinointikampanjan luomiseksi ymmärtää kilpailutilanne sekä asiakkaiden päätöksentekoprosessi, jotta hän voi luoda houkuttelevan hinnoittelun.

Miksi emme hyödyntäisi myynnin lisäämiseksi tosiasiaa, että tuotteen hinta on edelleen keskeinen myyntivaltti verkkokaupassa?

Hinnan alennuksesta kertova sähköposti kertoo asiakkaalle, kun häntä kiinnostavan tuotteen hinta on laskenut muutoin kuin alennusmyynnin aikana. Jokainen asiakas, joka on osoittanut kiinnostusta tuotteeseen saa tiedon asiasta sähköpostilla, joka lähetetään automaattisesti, kun hinta on muuttunut. 

Tausta-ajatus on suoraviivainen. Asiakkaiden, jotka ovat suostuneet vastaanottamaan markkinointisähköpostejasi, selaushistoria kerätään ja tallennetaan. Verkkokauppajärjestelmäsi lähettää automaattisesti sähköpostin, kun muutat tuotteen tai palvelun hintaa.

10. Tuote jälleen varastossa -sähköpostit 

Joskus jokin tuote voi loppua verkkokaupastasi. Erityisesti tätä tapahtuu suuren kysynnän juhlapyhien aikaan, kuten jouluna. Kuluttaja voi olettaa, että kaikkea pitäisi olla saatavana koko ajan, joten tuotteen loppuminen tuntuu turhauttavalta. 

Ongelmat tuotteen saatavuudessa voivat aiheuttaa pitkäaikaista harmia. Et saa tehtyä kauppaa, mutta saatat myös menettää asiakkaan, jos hän päättää siirtyä ostoksille kilpailijan verkkokauppaan. 

Markkinoija voi kuitenkin kääntää tuotteen puuttumisen hyödykseen. Tuote jälleen -varastossa sähköpostien avulla saat mahdollisuuden kompensoida menetetyt tulot ja voit pitää asiakkaan kiinnostuneena brändistäsi. Lopuksi ilahdutat asiakasta ilmoittamalla, että hänen toivomansa tuote on jälleen saatavilla. 

Tärkeimmät elementit verkkokaupan sähköpostiviesteissä


1. Konvertoituva verkkosivu

Sähköpostimarkkinoinnin menestys riippuu suoraan siitä, kuinka hyvin huolehdit omilla verkkosivuillasi sähköpostiosoitteiden keräämisestä. Oman verkkosivuston rakentaminen huolellisesti on erittäin tärkeää. 

On hienoa, jos sivustollasi on paljon liikennettä ja jos osaat rakentaa automatisoituja viestiketjuja, mutta kaikki se on hyödyntöntä, jos sivustollasi kävijät eivät koskaa palaa. Tee yhteistyötä osaavan SEO-ammattilaisen kanssa, jotta saat luotua lisää liikennettä ja yhä enemmän liittymisiä postituslistallesi. 

Avaintekijä verkkokaupan sähköpostimarkkinoinnissa on, että sähköpostiosoitteiden kerääminen on hiottu huippuunsa. Huolehdi seuraavista seikoista: 

  1. Lisää sivustollesi lomake, jolla voi liittyä sähköpostilistallesi
  2. Lisää liittymislomake sivuston etualalle ja sivun yläosaan niin, että kävijän ei tarvitse vierittää sivua alaspäin
  3. Hyödynnä social proofia liittymismäärien kasvattamiseksi 
  4. Kiinnitä huomiota siihen, mitä arvoa lupaat tuottaa asiakkaallesi

2. Sähköpostin sanoma

Sähköpostin sanoma on sähköpostin tärkein asia. Sähköposti on turha, jos sen sanoma ei ole vastaanottajalle relevantti tai se ei tue markkinointitavoitteitasi. 

Sähköpostin sanoman tulee houkutella asiakasta avaamaan viestisi, reagoimaan toimintakehotteisiin (CTA), lukemaan sisältösi ja tekemään ostoksia verkkokaupassasi. Miksi edes vaivautua lähettämään sähköposteja, jos nämä eivät toteudu?

Sähköpostiviestien lähettämisessä on useita huomioitavia tekijöitä, joista osa on teknisiä, osa enemmänkin asiakkaan sitouttamiseen liittyviä. 

Mitä voit tehdä, jossa sanomasi menee paremmin perille: 

  • Huolehdi, että sähköpostiviesteissäsi on aina mahdollisuus poistua postituslistalta ja että vältät käyttämästä tyypillisiä roskapostin kaltaisia sanoja.
  • Lisää sähköpostiin katseen kiinnittäviä emojeja. Hio aiherivi huolellisesti, jotta avaamisprosentti kasvaa ja asiakkaan sitoutuminen paranee. 
  • Tee A/B-testausta, pidä toimintakehotteiden määrä viestissä maltillisena, käytä kuvitettuja linkkejä, segmentoi asiakkaasi vielä täsmällisempien viestien lähettämiseksi sekä personoi viestisi asiakkaan aiempiin toimintoihin perustuen.

3. Personointi 

Personointi on paljon enemmän kuin vain “Etunimi”-tägin lisääminen sähköpostin tervehdykseen. Personointi auttaa viestejäsi nousemaan esille asiakkaan sähköpostilaatikossa, mikä taas kasvattaa avaus- ja klikkausprosentteja ja lopulta lisää myyntiä. Personointi vahvistaa asiakassuhdetta ja näyttää, että välität siitä, mistä asiakas on kiinnostunut. 

33 % markkinoijista pitää personointia ratkaisevimpana tulevaisuuden markkinointikeinona. 

Tehokkaita tapoja personoida sähköposti: 

  • Kun asiakas on ostamassa jotakin tuotetta, suosittele hänelle lisäksi jotakin toista samankaltaista tuotetta.
  • Automatisoi sähköpostien lähettäminen niin, että asiakkaalle lähtee sähköposti hänen käytöksensä mukaisesti. 
  • Lähetä asiakkaalle relevantteja viestejä, jotka perustuvat hyvään kohdennukseen ja kontaktien pisteytykseen.

4. Viestin ulkoasu

Mukautetut HTML-sähköpostit ovat jo niin yleisiä, että sähköpostiviestin ulkoasun tulee olla houkutteleva, jotta verkkokaupan sähköpostimarkkinointikampanja onnistuisi. 

Asiakkaat odottavat sähköpostilaatikossa elämystä, upeaa grafiikkaa sekä kiehtovia visuaaleja, esimerkiksi infograafeja, gifejä, taulukoita, kaavioita tai virtauksia kuvaavia Sankey-diagrammeja. 

Näin saat sähköpostiviestisi näyttämään paremmilta: 

  • Tee viesteistä brändisi mukaisia (lisää logo ja tee brändi-ilmeen mukainen viestipohja). Käytä erottuvia värejä. 
  • Huolehdi, että viestisi mukautuu eri laitteille. 
  • Huolehdi, että toimintakehotteet ovat relevantteja ja johdonmukaisia.
  • Sijoita viestin teksti ja visuaaliset elementit fiksusti.
  • Käytä mukaansatempaavia visuaalisia elementtejä.

Parhaat käytännöt verkkokaupan sähköpostimarkkinointiin

DiagramDescription automatically generated

Tutustutaan seuraavaksi verkkokaupan sähköpostimarkkinoinnin parhaimpiin käytäntöihin, jotta voit ottaa ne käyttöön seuraavassa markkinointisuunnitelmassasi. 

  • Huolehdi, että sähköpostiviestiesi pohjat (template) mukautuvat täysin kaikille laitteille. Smailylla on tarjolla valikoima täysin mukautuvia ja muokattavia pohjia. Huolehdi, että linkkejä on helppo seurata. 
  • Tee A/B-testausta, niin ymmärrät asiakkaitasi paremmin. Opit lisää asiakkaiden tarpeista ja voit siten tehdä kampanjoistasi tehokkaampia. 
  • Sähköpostien kohdentaminen demografiaa hyödyntäen on tutkitusti tehokas tapa lisätä avaus- ja klikkausprosentteja - ja lopulta myyntiä. 
  • Lisäalennukset, erikoistarjoukset ja palkitsemispisteet ovat tehokkaimpia tapoja kasvattaa asiakasuskollisuutta ja luoda brändimielikuvaa.
  • Tiedota asiakkaitasi merkittävistä tapahtumista, kuten alennusmyynneistä, eri sesonkien alennuksista sekä sesongin lopun erikoistarjouksista. Näin saat lisää liikennettä verkkosivuillesi. 
  • Lähetä sähköposteja, jotka ovat erittäin tarkasti personoituja ja perustuvat asiakkaan käytökseen. Tällaisia viestejä ovat esimerkiksi kehotus antaa tuotepalautetta, tilausvahvistusviestit ja lähetyksen seurantaviestit. 
  • Luo suosittelijaohjelma, jonka avulla voit kasvattaa asiakaskuntaasi ja huolehtia olemassaolevista asiakkuuksista. Suosittelijat ovat erinomainen tapa markkinoida brändiäsi, koska ihmiset tavallisesti uskovat, mitä heidän ystävänsä tai luotettavaksi pitämänsä henkilöt suosittelevat. 

Tehokkaimmat työkalut verkkokaupan sähköpostimarkkinointiin 

Smaily

Smaily on kattava sähköpostimarkkinoinnin työkalu. Se auttaa yrityksiä viemään läpi sähköpostimarkkinointikampanjoitaan mahdollisimman vähällä vaivalla, mutta parhaimmilla mahdollisilla tuloksilla. Smailyn käyttäjällä on käytössään suurin osa sähköpostimarkkinoinnin työkaluista edullisimpaan hintaan. 

Smaily helpottaa verkkosivun vierailijoiden muuntamista ostajiksi. Smailyn avulla voi luoda personoituja ja automatisoituja sähköpostikampanjoita. Niillä voi kertoa asiakkaille alennuksista, tuoteuudistuksista tai muista tärkeistä uutisistasi. Käytössä on kaikkiin liiketoimintatarpeisiin vastaava laaja valikoima viestipohjia, jotka ovat täysin mukautuvia ja optimoituja kaikille laitteille. 

Smailyn käyttö on helppoa ja intuitiivista. Tarjolla on satoja valmiita viestipohjia. Vedä ja pudota -työkalun avulla lomakkeiden, sähköpostien ja laskeutumissivujen luominen on nopeaa ja helppoa. 

Hubspot 

Hubspot on työkalu, jonka voi helposti intergroida Smailyyn ja jonka avulla voi käyttää sosiaalista mediaa, blogeja sekä CRM:ää sähköpostimarkkinoinnin lisäksi. Kuten Smailyssakin, Hubspotissa on vaivatonta seuratata sähköpostien toimitettavuutta. Lisäksi Hubspotissa on mahdollista pitää rajatoln määrä kontakteja, mutta maksaa vain niistä, joita käyttää markkinointitarkoituksiin. 

Clearout 

Clearout on työkalu sähköpostiosoitteiden verifiointiin, minkä avulla voi “siivota” sähköpostilistansa. “Puhdas”, aktiivisia kontakteja sisältävä kontaktilista on tärkeä osa toimivaa sähköpostimarkkinointia. Sähköpostimarkkinoinnin tietokannat heikkenevät noin 22,5 % joka vuosi. Jos kontaktilistaa ei ole siivottu usein, toimitettavuus heikkenee, bounce-lukemat kasvavat, lähettäjän maine heikkenee ja oma domain saattaa joutua jopa vastaanottajan mustalle listalle. Siksi osoitekannan siivoaminen on tärkeää ennen jokaista kampanjaa. 

Lopuksi

Sähköpostimarkkinoinnin strategiallasi on merkittävä rooli siinä, miten olet yhteydessä asiakkaisiisi ja miten huolehdit, että heillä on positiivinen kokemus yrityksestäsi. Jos kokemus on hyvä, he todennäköisesti palaavat uudelleen ja muuttuvat uskollisiksi asiakkaiksi, jotka ostavat säännöllisesti. 

Aloita verkkokaupan sähköpostimarkkinointistrategian luominen heti. Niin pääset luomaan tehokkaita markkinointi- ja transaktiokampanjoita, jotka lisäävät myyntiä ja saavat liiketoimintasi kasvamaan. Haluatko tietää lisää siitä, miten verkkokaupan sähköpostimarkkinointi voi kolminkertaistaa myyntisi? Lue tämä upea blogipostaus: “Email Marketing For eCommerce - 10 Perfect Strategies To 3x Your Sales”.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)