Hasan & partners
Toimistot

Hasan & partners julkisti varjellun salaisuutensa – “Valjastaa tuotannot bränditekemisen kärkeen”

1.9.2022 12:40
Toni Rajamäki
Hasanin luova tuotantotoimisto vastasi viime vuonna yli sadasta tuotannosta.

Markkinointitoimisto Hasan & Partners on julkistanut salassa pidetyn yksikkönsä, joka on tiedotteen mukaan ollut “varjeltu salaisuus”. Kyse on H&p make -nimisestä luovasta tuotantotoimistosta, joka on tehnyt tuotantoja pitkään piilossa.

Julkistamisen taustalla on brändien kasvanut sisältökysyntä. Yksikön tavoitteena on tehdä tuotantojen ja sisältöjen hankkimisesta ja hyödyntämisestä brändeille mahdollisimman helppoa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Viime vuonna yksikkö vastasi yli sadasta tuotannosta, joita tehtiin muun muassa Keskon, Metsä Groupin ja Plan International Suomen kaltaisille brändeille.

– H&p make valjastaa tuotannot bränditekemisen kärkeen ja tarjoaa yhä saumattomamman yhteyden muun muassa tuotantojen, luovan työn ja designin välille. Isona osana tässä sisältötarpeessa on helposti kulutettava mobiilisisältö, jossa kanavien ja formaattien läpikotaisin tunteminen ja niille tehokkaasti luominen on elinehto. Kevyelläkin tuotannolla voi kustannustehokkaasti tuottaa ihmisille relevanttia ja brändiä rakentavaa laadukasta sisältöä, kunhan suunnitelmat on tehty hyvin, sanoo Hasanin toimitusjohtaja Riku Vassinen (kuvassa) tiedotteessa.

– Samaan aikaan esimerkiksi Facebookin viimeaikaiset julkistukset metaversestä tarkoittavat, että yrityksillä tulee olla myös näkemys vuorovaikutteisen ja pidempikestoisen sisällön tuottamiseen. H&p make tekee kaikkea tuotantoa tarpeen mukaan, hän jatkaa.

Hasan sanoo tuovansa Suomeen nyt ensimmäisten joukossa uudenlaisen ajattelun sisältöjen tuottamisesta ja hallitsemisesta. Valmiiksi paketoidut sisältötuotannot ja työpajat mahdollistavat sen, että tuotannoista saadaan mahdollisimman paljon irti.

– Tuotantoja ajatellaan usein raskaina ja suurina prosesseina, vaikka todellisuudessa myös matalalla kynnyksellä on mahdollista tuottaa skaalautuvia ja laajasti hyödynnettäviä sisältöjä. Jokainen tuotanto rakennetaan kulloisenkin asiakkaan tarpeiden ympärille yksityiskohtaisesti, jolloin resurssit voidaan käyttää mahdollisimman tehokkaasti ilman turhia välikäsiä. Tuplalle tuotettu laajan mittakaavan Space Expedition jalkautui monikanavaisesti kaikkiin pintoihin, kun taas Xiaomille on kuvattu videotuotantoja alusta loppuun asti saumattomasti kompaktin tiimin voimin, Hasanin Executive Producer Marc Stevenson kertoo.

Lue myös: Riku Vassinen kertoo, miksi hän jätti maailman arvostetuimpiin toimistoverkostoihin kuuluvan Ogilvyn ja hyppäsi Hasan & Partnersin toimitusjohtajaksi