MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Ilmiöt
Ilmiöt
Shoppailuun tarkoitetut sovellukset ovat nousseet jo toiseksi suosituimmiksi mobiiliapplikaatioiksi
Musiikkisovellukset ovat edelleen suosituimpia.
Toni Rajamäki
Media
Nelonen Media kokeilee mielenkiintoista tempausta erään viime vuoden kuluttajatrendin innoittamana
Huippukirjailijat pääsevät ääneen Nelosen radiokanavilla.
Toni Rajamäki
Brändit
Akseli Herlevin ravintolat pitävät henkilöstönsä töissä koronasulun ajan – “Me aiomme pistää koronaperkeleelle hanttiin”
Naughty BRGR -ravintoloissa on varauduttu hyvin tulevaan koronasulkuun.
Toni Rajamäki
Toimistot
MarkkinointiUutiset selvitti: toimistoista puolen liikevaihto on laskenut korona-aikana
Koronatuet olivat viime vuonna monelle toimistolle tärkeitä joko suoraan tai välillisesti.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Koronapandemia on vähentänyt käteisen rahan käyttöä – tätä se tarkoittaa markkinoijan näkökulmasta
Ihmiset käyttävät entistä vähemmän käteistä rahaa maksaessaan ostoksia.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
5G-puhelimet kiinnostavat kuluttajia entistä enemmän
Uutuusmallit voivat lisätä kuluttajien vaihtohalukkuutta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kotitalouksien talletuskanta nousi yli 104 miljardiin euroon
Suomalaisten tileillä makaa paljon rahaa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisten kiinnostus vaihtoautoja kohtaan kasvoi – "Sama trendi saattaa jatkua"
Koronapandemia muutti myös autokauppaa.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Jos arvot ovat sanahelinää, perustuu organisaation toiminta sattumanvaraisuudelle, osoitti Kirsi Pihan tapaus
Jokainen brändiviestinnän parissa töitä tehnyt tietää, että arvoilla on merkitystä vasta, kun organisaatiossa toimitaan niiden mukaisesti, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Media
Teknologiajätit joutuvat maksamaan uutissisällöistä kymmeniä miljoonia – Australia hyväksyi kohutun lain
Muun muassa Facebook ja Google joutuvat maksamaan jatkossa isoja summia australialaisille tiedotusvälineille.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkija uskoo: Tulevaisuuden kauppa tulee olemaan verkkokaupan ja kivijalkakaupan yhdistelmä
Kulutustutkija Terhi-Anna Wilskan mukaan verkkokauppojen kasvu hidastuu tulevaisuudessa.
Toni Rajamäki
Media
Facebook voi rajoittaa uutissisältöjen jakamista myös Suomessa – ajautuuko somejätti ongelmiin EU:n kanssa?
Facebookin ja Australian hallituksen välinen kiista saattoi olla vasta alkusoittoa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomessa on nyt ennätyspaljon naisjohtajia
Suomessa on enemmän naisjohtajia kuin OECD-maissa keskimäärin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Panimojuomien myynti kasvoi Suomessa koronarajoituksista huolimatta – nämä tuoteryhmät olivat kuluttajien suosikit
Panimojuomien myynti nousi viime vuonna Suomessa yli 800 miljoonaan litraan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Seinäjokelaisyritys auttaa vientihaluisia yrityksiä verkostoitumaan virtuaalisesti – “Miksei messujen ideaa voisi siirtää verkkoon?”
Suomalaisilla yrityksillä on nyt aiempaa parempi mahdollisuus kansainvälistyä virtuaalisesti.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntija kertoo, miksi markkinoijien täytyy ottaa e-urheilu vakavasti
E-urheilu tarjoaa markkinoijille mielenkiintoisia mahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiskuluttajat matkustivat koronasta huolimatta Viroon edullisen alkoholin perässä
Viron-matkailu väheni 66 prosenttia, mutta alkoholin tuonti Suomeen laski vain noin 30 prosenttia.
Toni Rajamäki
Brändit
Näin syntyi Beanit-brändin kohuttu Lihalauantai-kampanja
Verso Food onnistui tavoittamaan suuret massat kampanjallaan, jonka tiedettiin aiheuttavan keskustelua.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinointialan konkari Mikko Siukosaari perusti kumppaneineen digitaalisen vaatekaupan, jonka tavoitteena on olla maailman vastuullisin muodin kauppapaikka
Ninyes avasi Suomeen ensimmäisen hiilinegatiivisen vaatekaupan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomessa on nyt talviurheilubuumi – Prisma myy hiihtovälineitä jopa kolminkertaisen määrän
Talviurheiluvälineiden myynti lähti rajuun nousuun tammikuussa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisyritys yhdisti hautauspalvelun ja huippu-designin – eturivin suunnittelijat mukana malliston luomisessa
Hautauspalvelukulttuuri on muuttumassa, kertoo alan yrittäjä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Saimaa Cycle Tour pyrkii kasvamaan kansainväliseksi jättitapahtumaksi
Pyöräilytapahtuma järjestetään ensimmäisen kerran heinäkuussa.
Toni Rajamäki
Media
Vauhdilla pinnalle noussut somealusta Clubhouse tarjoaa yrityksille uudenlaisen mahdollisuuden kasvattaa verkostoja ja hankkia näkyvyyttä
Uuden somepalvelun käyttäjämäärä on noussut jo kahteen miljoonaan.
Toni Rajamäki
Mainonta
Mainostajien kannattaa pitää 60-vuotiaat naiset mielessä, kertoo tuore tutkimus
Sanoman tutkimuksen mukaan mainostajien on syytä päivittää käsityksensä ainakin yhdestä ostajaryhmästä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Luovan suunnittelun Vuoden Huiput 2020 -kisan voittajakandidaatit selvillä
Parhaat työt palkitaan huhtikuussa.
Toni Rajamäki
Brändit
Härkäpapuruokia valmistava yritys kannustaa lihan syömiseen lauantaisin, koska ruokavaliokeskustelu on liian kärjistynyttä
Verso Food tuli näkyvästi esiin Lihalauantai-kampanjallaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Parempi rekrytointi vaikuttaisi positiivisesti työllisyyteen ja valtiontalouteen, asiantuntija uskoo
Monien suomalaisyritysten rekrytointimarkkinointi on lapsenkengissä, sanoo Duunitorin toimitusjohtaja Thomas Grönholm.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaiset innostuivat veneilystä viime vuonna
Veneiden rekisteröintimäärä nousi viime vuonna Suomessa lähes 20 prosentilla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Trendiguru kertoo, mihin markkinoijien täytyy varautua vuonna 2021
Korona on muuttanut ihmisten käyttäytymistä pysyvästi, uskoo markkinoinnin trendejä tutkiva Dan Calladine.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kuluttajat ovat entistä kiinnostuneempia ruoan alkuperästä
Kotimaisen ruoan suosio kasvoi viime vuonna S-ryhmän myymälöissä.
Toni Rajamäki
Media
Näin paljon suomalaiset kuluttavat aikaa radion kuunteluun – ero podcasteihin on vielä valtava
Radion kuuntelu laski hieman poikkeusvuonna, mutta kuunteluluvut ovat edelleen korkeat.
Toni Rajamäki
Toimistot
Valtaosa markkinointialan työntekijöistä uskoo tarvitsevansa uutta osaamista lähivuosina – kolmasosa ei tiedä, millaisia taitoja tulevaisuudessa vaaditaan
Baronan tutkimuksen mukaan monet markkinointialan työntekijät eivät tiedä, millaista osaamista heiltä vaaditaan tulevaisuudessa.
Toni Rajamäki
Brändit
Miksi Stockmann palautti painetun asiakaslehtensä? Näin yhtiö perustelee päätöstään
Stockmannin asiakaskokemuspäällikkö Nina Petersén uskoo, että printtilehdelle löytyy tarvetta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tuore tutkimus: Tunnetulla taustamusiikilla voi olla iso vaikutus kaupan myyntilukemiin
Tunnetun taustamusiikin soittaminen vahvistaa yrityksen brändiä ja lisää asiakkaiden viihtyvyyttä kaupassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kotikuntoilu kuuluu tämänkin vuoden kuluttajatrendeihin
Pandemian pitkittyminen sanelee myös tämän vuoden urheilutottumuksia.
Toni Rajamäki
Mainonta
Näin HSL vastaa kohua herättäneeseen mainokseen
HSL:n puhetta herättänyt mainos ei ollut huonosti ajoitettu, sanoo yhtiön viestintä- ja markkinointipäällikkö.
Toni Rajamäki
Mainonta
Veikkaus reagoi nerokkaasti suursuosioon nousseeseen Super Bowl -mainokseen, jossa pilaillaan norjalaisten kustannuksella
Veikkauksen mainoshahmo Anders Holm lähetti terveiset elokuvatähti Will Ferrellille.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tässä ovat tämän vuoden eniten huomiota keränneet Super Bowl -mainokset
Amerikkalaisen jalkapallon NFL:n Super Bowl -tapahtuman televisiomainokset ovat vuosittain iso puheenaihe.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tee-se-itse-tekijät nostivat rautakaupan myyntiä
Koronapandemia näkyi negatiivisesti ammattiasiakaskaupassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Ruokakaupan myynti kasvoi jyrkästi – tämä tuoteryhmä teki isoimman nousun
Etenkin koronaviruspandemia vaikutti ruokakaupan myynnin kasvuun.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisessa kaurameijerissä tehdään tuotteita, joita aiotaan viedä tulevaisuudessa maailmalle – uusin sopimus kymmenkertaisti tuotannon
Mö Foods haluaa tehdä markkinoiden parhaimman makuiset kaurajogut ja lähteä ulkomaille.
Toni Rajamäki
Mainonta
Yli 100 miljoonaa tv-katsojaa keräävä Super Bowl ei kiinnosta tänä vuonna kaikkia suuryrityksiä
Monet jättibrändit ovat jääneet pois tämän vuoden Super Bowl -tapahtumasta.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalaisbrändit kehittelivät uudenlaisen liiketoimintamallin – Makia “valtasi" Finlaysonin myymälän
Makia ja Finlayson kokeilevat uudenlaista yhteistyömallia Tampereella.
Toni Rajamäki
Luovuus
Mullistaako suomalaiskeksintö musiikin kuuntelun? – “Mikään muu hifi-tason kaiutin ei ole ominaisuuksiltaan näin monipuolinen”
Suomalaisyrityksen kehittämä kaiutin on jo herättänyt mielenkiintoa maailmalla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Kuluttajat päivittävät laitteensa nykyaikaan – “Vuodesta 2021 odotetaan 5G-puhelinten todellista läpimurtovuotta”
DNA Kaupan toimitusjohtaja uskoo, että koko puhelinmarkkina kasvaa tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tradenomit tienaavat paremmin myynnin ja viestinnän parissa kuin mainosalalla
Tradenomit-yhteisön tutkimus selvitti muun muassa markkinointialan palkkoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Historiallisen tuoteinnovaation suosio lähti uuteen nousuun koronavirustilanteen takia – "Kasvua 200 prosenttia"
Ihmisten pysyminen kotona on ollut eduksi lukuisille tuotteille.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Muotikaupalla oli hankala vuosi: Vaatteiden kivijalkakauppa romahti lähes 700 miljoonalla eurolla
Muotikaupalla on takanaan surkea vuosi. Kodintekniikka puolestaan kukoisti.
Toni Rajamäki
Luovuus
Pienen suomalaiskunnan nerokas kampanja nousi otsikoihin maailmalla
Lapissa sijaitsevan Sallan kunnan ilmastokampanja keräsi huomiota Euroopassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Danske Bankin arvio luo optimismia markkinoijille: Palkansaajien ostovoima nousee
Danske Bank ennakoi vuoden 2021 olevan kotitalouksille ja markkinoijille myönteinen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Lidl tutki ihmisten kuntoilutottumuksia ja teki tärkeän havainnon – yritys panostaa yhä vahvemmin urheilutarvikemyyntiin
Päivittäistavarakauppaketju Lidl sanoo, että etenkin nuoret ovat löytäneet kotikuntoilun.
Toni Rajamäki
Media
Koronavuosi lisäsi suomalaisten television katselua – ruutuaika kasvoi 13 minuutilla
Suomalaisten television katselu lisääntyi keväällä yli 20 prosentilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimainonta selvisi ehjin nahoin koronavuodesta – ja nyt asiantuntija povaa kovaa nousukautta Suomeen
Digitaalinen markkinointi on kasvanut 2010-luvulla nopeasti ja ottanut suurempaa jalansijaa markkinoinnin kentällä.
Toni Rajamäki
Brändit
Myikö Kyrö Distillery viime vuonna enemmän käsidesiä vai viinaa?
Eteläpohjalainen viinatehdas Kyrö Distillery teki viime vuonna ennätyksellisen liikevaihdon. Maailman parhaana gininä palkitusta Napue Ginistä tunnetun yhtiön salainen ase vuonna 2020 oli käsidesimyynti.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.