UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
GDPR
Mainonta
Kansainvälinen selvitys: 77 prosenttia markkinoijista on jo valmistautunut kolmannen osapuolen evästeiden poistumiseen
Markkinointialalla korostuvat nyt myös tekoäly ja videosisältö.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Twitterin lähdekoodia vuotanut verkkoon: “Koodi ollut julkisena ainakin useita kuukausia”
Vuotajaksi epäillään entistä työntekijää.
Satu Hurme
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinointi- ja viestintäalaa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Digitaalisuus
Näiden brändien avulla rikolliset kalastelevat uhrien tietoja – Mukana muun muassa Yahoo, DHL ja Microsoft
Viidennes brändiväärennösyrityksistä tehdään nyt Yahoon nimissä.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Tutkimus: Jopa 90 prosenttia mobiilisovelluksista rikkoo GDPR:ää
Analyysissä oli mukana 250 sovellusta, joilla on vähintään 50 000 päivittäistä käyttäjää.
Toni Rajamäki
Mainonta
Google julkaisi odotetun palvelunsa – ihmiset saavat nyt itse päättää, millaisia mainoksia heille näytetään
Käyttäjät voivat muun muassa estää kohdennetun mainonnan My Ad Center -palvelussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Joe Bidenin allekirjoitus edistää Yhdysvaltain ja EU:n välistä datasiirron sopimusta
Transatlanttisen datasiirron sopimuksen toteutuminen saattaa kuitenkin olla kuukausien päässä.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tanskalaiset totesivat Google Analyticsin lainvastaiseksi
Aiemmin työkalu on linjattu laittomaksi muun muassa Itävallassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Googlen tutkimus: Yksityisyyden suojaan panostaminen on suuri valttikortti brändille
Tutkimuksen mukaan kuluttajat pitävät palveluiden huonoa yksityisyyttä melkein yhtä pahana asiana kuin varsinaista tietovuotoa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yhdysvaltalaisten mainos- ja markkinointiteknologioiden käyttö vaarassa EU-viranomaisten Google Analytics -päätösten myötä
"Tilanne todennäköisesti koskee kaikkia alustoja, jotka Google Analyticsin tapaan prosessoivat Euroopan tietosuoja-asetusten piiriin kuuluvien henkilöiden evästedataa", sanoo Anders Pilgaard Andersen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Lähes puolet suomalaisista suosii mainonnalla rahoitettavaa verkkopalvelujen liiketoimintamallia
Reilu 40 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa huolissaan omasta tietosuojastaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Adidaksen kampanjassa paljaita rintoja, Dentsu raportoi vahvasta kasvusta
Urheiluvaatevalmistaja Adidas haluaa sanoa kampanjallaan, että heidän mallistostaan löytyy sopiva tuote jokaiselle keholle.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
IAB Europen TCF-standardi rikkoo viranomaisten mukaan GDPR:ää – pitääkö suomalaisyritysten olla huolissaan?
Belgian tietosuojaviranomaiset langettivat rikkomuksesta IAB Europelle 250 000 euron sakot.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
GDPR-kohu Googlen ympärillä muuttanee markkinointia, sanoo asiantuntija
Itävallan dataviranomainen pitää Google Analyticsin käyttöä GDPR:n vastaisena. Asiantuntija Fredrik Rönnlund ei kuitenkaan usko, etteikö Google voisi enää toimia Euroopan markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suurimmalla osalla suomalaisyrityksistä puuttuu analytiikan ja asiakaskokemuksen osaajat – asiantuntija Anna Lehdon mukaan datan arvon ymmärtäminen on kilpailukyvyn kannalta kriittistä
"Datan analysointi ja jalostaminen vaatii erityisosaamista, eikä sen voi olettaa kuuluvan esimerkiksi sisällöntuottajan toimenkuvan oheen".
Toni Rajamäki
Mainonta
Viestimainonnan kieltäminen EU-alueella ei ole dramaattinen takaisku suomalaisyrityksille, sanoo LinkedIn-mainonnan asiantuntija Emmi Mikkola
Euroopan tuomioistuimen tuore päätös aiheuttaa päänvaivaa joillekin mainostajille.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Verkkokauppojen kehittämistä datan avulla rajoitetaan liikaa
Evästetulkinnasta keskusteltaessa sekoitetaan iloisesti uudelleenkohdistamisessa käytetyt kolmannen osapuolten evästeet ja yksityisyyden loukkaus, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Mediamoguli vaatii potkuja McDonald’sin pomolle, Michael Kors avasi salaisen Bond-kasinon
Allen Media Groupin toimitusjohtaja Byron Allen lähestyi pikaruokaketjun hallitusta ja vaati potkuja nykyiselle toimitusjohtajalle. Markkinoinnin alalla puhuttiin viime viikolla myös muotibrändeistä.
Toni Rajamäki
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
GDPR-sakot yleistyvät Suomessa, jos yritykset eivät ala kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuulliseen dataan
Markkinoilla on yhä dataa kauppaavia toimijoita, joiden tietojen alkuperästä ei voi olla varma, sanoo Ville Honkimäki.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: WhatsApp sai yli 200 miljoonan euron sakot yksityisyysrikkomuksista
Sakko langetettiin puutteellisesta tiedon jakamisesta Irlannissa. WhatsApp aikoo valittaa päätöksestä.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Monen yrityksen evästehallinta on pielessä – markkinoinnin tehtävä on laittaa se kuntoon
Traficomin ohjeistus evästeiden hallintaan vaatii vielä hiomista, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Digitaalisuus
Tätä Googlen kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen oikeasti tarkoittaa suomalaisille mainostajille
Asiakasymmärryksen merkitys kasvaa muutoksen myötä, sanoo asiantuntija.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Markkinoijien keksipurkki hupenee
Yhtä varmasti kuin aurinko nousee idästä markkinoijille on tarjolla kehittyneitä mainonnan kohdentamiskeinoja myös tulevaisuudessa, kirjoittaa Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.