UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2B-markkinointi
Toimistot
Framme yhtiöitti oman digitaalisen palvelunsa, jotta mainostajat pystyvät tekemään entistä vastuullisempia päätöksiä
16.5.2022 14:50
Framme kehitti työkalun ympärille uuden brändin, jotta innovatiivisesta keksinnöstä saadaan revittyä paras potentiaali irti.
Toni Rajamäki
Kolumni
Edelleen moni asiakas joutuu toimiston huijaamaksi – siksi on aika lanseerata asiakasvastuullisuuden käsite
13.5.2022 10:20
Itseään asiantuntevaksi tekijäksi kutsuvan toimiston on oltava vastuullinen ilman, että sitä pitää erikseen vaatia, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Kolumni
Panostetaan monopoleihimme, sillä maailma on niitä täynnä TikTokista alken
16.5.2022 7:05
VR, Alko ja Veikkaus voivat olla Suomen kultakaivoksia, jos uskallamme tehdä monopoleistamme globaaleja, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Sinunkin organisaatiosi on median vapaamatkustaja, jos ette satsaa maksettuun mainontaan
11.5.2022 9:55
Jos kaikki organisaatiot satsaavat vain ei-maksetun markkinoinnin keinoihin, ei meillä kohta ole kotimaisia tiedotusvälineitä, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Kolumni
Justin Bieber osti apinankuvan miljoonalla ja koditon perhe sai asunnon – metaversumissa tapahtuu nyt, eikä markkinoijalla ole varaa jättäytyä ulkopuolelle
10.5.2022 13:35
Markkinointikiertue Jenkeissä opetti minulle, että edelläkävijäbrändit ostavat nyt kampanjoita metaversumista ja kryptovaluutat ovat monille kuluttajille arkipäivää, kirjoittaa Laura Olin.
Laura Olin
Kolumni
Vain munaton markkinoija kerää dataa, muttei hyödynnä sitä päätöksenteossa
9.5.2022 11:37
Datan pitäisi ohjata päätöksentekoa markkinoinnissa. Väitän, että se ei kuitenkaan toteudu monessa organisaatiossa, ja syy on yksinkertaisesti munattomuudessa, kirjoittaa Datanisti Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Brändit
Klarna lanseerasi kauppiailleen kilpailun, jossa voi voittaa 1,8 miljoonan euron arvosta markkinointi- ja kasvupalveluita
6.5.2022 12:50
Klarna on alkanut panostaa vahvasti markkinointipalveluihinsa.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaisala nousi Euroopan ilmastojohtajien terävimpään kärkeen – yhteensä 20 suomalaisyritystä mukana FT:n listalla
6.5.2022 8:35
Vaisala nousi 14. sijalta viidenneksi. Suomalaisista seuraavana tulevat Fortum ja Tokmanni.
Toni Rajamäki
Brändit
Ankorstore teki mullistavan uudistuksen kansainväliseen tukkukauppaan – pienellä suomalaisyrityksellä kauppa alkoi heti käydä
4.5.2022 9:10
Ranskalainen B2B-markkinapaikka päätti alkaa palkita kauppiaita uudella tavalla.
Toni Rajamäki
Toimistot
🔍 Vuoden viestintäkonsultti kannustaa puhumaan samaa kieltä johdon kanssa: ”Markkinointitoimenpiteitä ei voi perustella sillä, että tämä on saatanan hyvä idea”
4.5.2022 7:05
Netprofilen strategiajohtaja ja osakas Jirimiko Oranen muistuttaa, että markkinoinnissa ja viestinnässä on lopulta kyse yksinkertaisesta, inhimillisestä psykologiasta.
Iina Kansonen
Kolumni
Olipa kerran proikkaritesti, josta asiakkaat kärsivät vielä tänäkin päivänä
3.5.2022 7:00
Pirstaloituneessa hybriditoimistojen maailmassa projektijohdon heikko arvostus kostautuu, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Kolumni
Näillä kolmella helpolla vinkillä voit vauhdittaa myyntiä LinkedInissä huomattavasti
4.5.2022 7:05
On surullista huomata, kuinka moni yrittää viedä perinteiset kylmäpuhelut ja kasvottoman, tyrkyttävän mainonnan sellaisenaan suoraan LinkedIniin, ihmettelee Tom Laine.
Tom Laine
Kolumni
Sain urani huonoimman neuvon, kun esihenkilö veti minut asiakaspalaverin jälkeen sivuun ja kertoi minun esittäytyneen väärin
28.4.2022 7:00
Kesti kauan ennen kuin tajusin, kuinka myrkyllinen neuvo oli. Se perustuu ajatukseen, että asiantuntijan arvo on tiedossa ja tieto pysyy muuttumattomana tilanteesta riippumatta, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Moni hukkaa mahdollisuuden orgaaniseen näkyvyyteen YouTubessa – mainostaminen voi olla kohtalokas virhe
27.4.2022 7:05
Monessa somekanavassa sisällön elinkaari voidaan mitata tunneissa. YouTubessa kiinnostavalle sisällölle voi saada orgaanista näkyvyyttä vielä kuukausia julkaisun jälkeenkin, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Digitaalisuus
Supermetricsin liikevaihto kasvoi 50 prosentilla ja oli yli 36 miljoonaa euroa
26.4.2022 10:45
Työntekijämäärä on noussut 260:een, ja kasvu jatkuu rajuna: tämän vuoden loppuun mennessä henkilöstömäärän arvioidaan olevan 400.
Toni Rajamäki
Mainonta
Duunitori herätti huomiota Helsingin Sanomien etusivun mainoksellaan – kehottaa työnantajia palkka-avoimuuteen
26.4.2022 8:20
Duunitori on lisännyt palveluunsa ominaisuuden, jolla työnantajat voivat helposti lisätä rekrytointi-ilmoituksiinsa palkkahaitarin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin uranuurtaja Mika Koivula haluaa luoda tekoälyn avulla talouskasvua Suomeen
25.4.2022 11:30
Tekoäly voisi olla suomalaisyritysten valttikortti kansainvälisessä kilpailussa, mutta suomalaisia on tähän mennessä leimannut kokeilunhalun puute, joka jarruttaa kasvua.
Toni Rajamäki
Kolumni
Tämä on avoin kirjeeni sinulle, ensimmäistä kertaa esihenkilönä työskentelevä
22.4.2022 8:23
Nämä sanat olisin toivonut jonkun sanovan minulle, kun olin ensimmäistä kertaa esihenkilönä, kirjoittaa Jemmi Laaninen.
Jemmi Laaninen
Kolumni
Piileskelin bisnesseminaarissa naistenhuoneessa, koska yhteistyöehdotukset kävivät liian henkilökohtaisiksi
19.4.2022 14:10
Aloittelevana asiakaspäällikkönä jouduin pohtimaan, mitä tapahtuu yhteistyölle, jos annan ahdistelevalle asiakkaalle litsarin ja käsken jättämään minut rauhaan, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Kolumni
Suomalaiset markkinoijat pelkäävät arvioida työnsä tuloksellisuutta euroissa, ja silloin on turha haaveilla kulmahuoneesta
19.4.2022 7:05
Jos emme itse ole valmiita tarttumaan lapioon ja tekemään töitä työmme tuloksellisuuden osoittamiseksi, on ihan turha peräänkuuluttaa kulmahuoneeseen pääsyä, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
13.4.2022 15:00
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yhdysvaltalaisten mainos- ja markkinointiteknologioiden käyttö vaarassa EU-viranomaisten Google Analytics -päätösten myötä
13.4.2022 12:30
"Tilanne todennäköisesti koskee kaikkia alustoja, jotka Google Analyticsin tapaan prosessoivat Euroopan tietosuoja-asetusten piiriin kuuluvien henkilöiden evästedataa", sanoo Anders Pilgaard Andersen.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Tätä on markkinointityö tulevaisuudessa: toimistot valtaavat Mood & Empathy Manager, Head of Bot Creative ja Machine & People Ethics Manager
13.4.2022 7:05
Erillisten markkinointiosastojen aika saattaa olla pian ohi, sanoo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella toimiva tutkijatohtori Juho-Petteri Huhtala.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Klarna on alkanut panostaa aiempaa vahvemmin julkaisijatoimintaansa – ruotsalaisjätti haluaa haastaa Googlen ja Facebookin kaltaiset jätit
12.4.2022 8:50
Klarna on muun muassa tehnyt yritysostoja, joiden avulla mainostajia pyritään palvelemaan entistä paremmin.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Unilever lakkautti markkinointijohtajan roolin, Ogilvy UK päättää yhteistyön tiettyjen vaikuttajien kanssa
11.4.2022 13:45
Viime viikolla puheenaiheiksi nousivat muun muassa Unilever, Ogilvy ja Twitter.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.